Az Apple évek óta gyakorolt példáját követve a Microsoft amerikai sorozatokban és showkban kívánja szerepeltetni termékeit. A Windows XP Media Center Edition változata a szimpatikus főhősök segítőjeként még az idén felbukkan több sorozatban.
Drága játékszerek
Ezek közé tartozik a Fox televízió nálunk is vetített népszerű bűnügyi sorozata, a 24, az HBO The Wire című díjnyertes minisorozata és a CBS Crime Scene Investigation (CSI) című bűnügyi produkciója.
A kampány célcsoportjába olyan 20 és 30 év közöttiek tartoznak, akik megengedhetik maguknak a Windowst futtató drága PC-s játékszereket. A sorozatok producerei számára is kézzelfogható a haszon: a valós életből származó termékek élethűvé teszik a cselekményt.
Új piaci terület
A Microsoft egyébiránt a nevezett Windows változattal a szórakoztató-elektronikai piacot kívánja meghódítani. A felhasználók távirányító segítségével zenét hallgathatnak, a TV-n DVD-t játszhatnak le, digitális fotókat nézegethetnek, vagy tévéműsorokat vehetnek fel.
Egy fontos hátránya viszont mindenképpen van a Microsoftnak az Apple-vel szemben: a hardver dizájnja nem egységes. Míg az Apple termékei egyedi külsejükről rögtön felismerhetőek, a Windowst futtató gépek mindenféle formában és színben léteznek, így a képernyőn kevésbé jól azonosíthatóak, jegyzi meg a Heise.de hírportál.