Példátlan frissítést indít a Google
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
Még soha nem indult párhuzamosan annyi Google-algoritmusfrissítés, mint most: a valaha volt legnagyobb Core-frissítés érkezik a Google-nél, spamfrissítések is jönnek, és a Helpful-Content algoritmus is frissül egyszerre – jelentette be a Google, amiről az ite.hu is beszámolt.
Az újabb verziók egyrészt a gépi tanulást és az AI nagyobb szerepvállalását célozzák, másik részük SEO-visszaélésekre kíván választ adni.
A Google kedden jelentette be, hogy több intézkedést is bevezet, amelyek célja a keresési eredmények minőségének javítása:
- a 2024. márciusi alapalgoritmus-frissítést,
- a 2024. márciusi spamalgoritmus-frissítést,
- valamint a Google Hasznos Tartalmi algoritmusa (Helpful Content Algoritmus) bekerült a Core, vagyis az általános rangsorolási rendszerébe.
Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a Google mostantól kezdve nem fogja jelezni, ha a Hasznos Tartalom Algoritmus frissül, mivel azt beleolvasztották a Google alapalgoritmusába.
Ezenfelül több új és frissített spampolitikát jelentettek be, amelyek érvényesítését automatizált algoritmusok és manuális intézkedések révén kezdik meg.
Ahogy arról az Index is beszámolt, március 5-én, kedden világszerte leállt a Facebook, a Messenger és az Instagram, de a YouTube-nál, a Microsoft Teamsnél, a Google Playnél, a Gmailnél, a WhatsAppnál, a Redditnél, a T-Mobile-nál, az X-nél és az Oculusnál is hibát jelentettek, valamint számos más oldalról is érkeznek a bejelentések.
A Google bejelentette 2024 első Core, azaz alapalgoritmus-frissítését. Az alapalgoritmus vagy Core, a Google alapvető rangsorolási rendszere.
Arra számítunk, hogy ez a frissítés összeadva korábbi erőfeszítéseinkkel kollektíven 40%-kal fogja csökkenteni a keresési eredményekben található rossz minőségű, nem eredeti tartalmakat
– mondta Elizabeth Tucker, a Google termékigazgatója.
A frissítés várhatóan egy hónapig tart majd, és több rangsorolási rendszer bevezetését és frissítését foglalja magába. Az is mutatja a mostani frissítés rendkívüliségét, hogy az alapalgoritmusok lefutási ideje maximum két hét volt a korábbi években, szemben a mostanival.
A Google szerint ez a frissítés finomította, hogy hogyan, miként ismeri fel azokat a weboldalakat, amelyek „nem hasznosak, rossz felhasználói élményt nyújtanak vagy úgy tűnik, mintha inkább a keresőmotorok számára, és nem az emberek számára készültek volna”.
Ez „magában foglalhat olyan oldalakat, amelyek elsősorban nagyon specifikus keresési lekérdezéseknek megfelelően készültek” – tette hozzá a Google.
Spamalgoritmus-frissítés
A Google több spamalgoritmus frissítését, és a spampolitika változását is bejelentette. A spamfrissítések közül már ezen a héten lefut kettő, amely automatikus és manuális büntetéseket eredményez majd, a „site reputation abuse spam” algoritmus május 5-én lép majd életbe.
A következő frissítések lesznek a csomagban:
– Scaled content abuse search spam (tömeges tartalomspam): a tömegesen előállított tartalommal való visszaélésre vonatkozó spamfrissítés, amely bármilyen módszert kiszűr, amely tartalmat állít elő nagy mennyiségben a keresésben való rangsorolás céljából. (A Google példája szerint olyan oldalakat érint, amelyek gyakori kérdésekre ígérnek választ, de az adott tartalomban valójában nem található válasz a kérdésre.)
– Lejárt domainekkel való visszaélés: a lejárt domainnevek megvásárlásának és azok újrafelhasználásának gyakorlata az „alacsony minőségű tartalom keresési rangsorának javítása” szándékával mostantól spamnek minősül. A cél a tartalomkészítőknek átadni azt az üzenetet, hogy ne vásároljanak lejárt domainneveket azzal a szándékkal, hogy ezeket a domaineket újrahasznosítva célozzák a Google Keresésben való rangsorolást.
– Parazita SEO elleni fellépés: az „oldalhírnév-visszaélésre” – amelyet szakmai körökben „parazita SEO”-nak hívnak – is új szabályzatot vezetett be a cég.
Ez arra a gyakorlatra vonatkozik, amikor hiteles, erős márkaoldalakon vagy hírportálokon tesznek közzé tartalmat, annak érdekében, hogy bizonyos kifejezésekre keresve leuralják a találati listát. Magyarországon ez a technika kevésbé elterjedt. Csak azokra a tartalmakra vonatkozik, amelyek ellenőrzés nélkül vannak közzétéve, és amelyek célja a keresési rangsorok manipulálása.
A frissítéseknek köszönhetően a közeljövőben érdemes figyelni a weboldalak helyezését, komoly mozgások várhatóak a ranglistákon.