Greta Thunberg jogosan támadta Andrew Tate-et? A férfiak tényleg kompenzálnak a sportautókkal?
További Tudomány cikkek
Az elmúlt hetekben több alkalommal borzolta internetes adok-kapokjával a kedélyeket Greta Thunberg és Andrew Tate.
A 20 éves, svéd klímaaktivista és a 36 esztendős bunyósból vált influenszer több alkalommal is sértegette egymást: Tate benzinfaló, korántsem zöld autóival provokálta Thunberget, mire ő Tate nemi szervének méretére tett megjegyzéssel támadt vissza, utalva arra, hogy a felszín mögött semmilyen hozzáadott érték nincs a vitapartnere mögött, viselkedésével és autóival csak kompenzál és felvág.
Ez a balhé ugyan elült azóta, amióta Andrew Tate és testvére is letartóztatásba került, az embercsempészettel, nemi erőszakkal és szervezett bűnözői csoportok létrehozásával gyanúsított testvérek továbbra is a román hatóságok vendégszeretetét „élvezik”.
Úgy tűnik azonban, nemcsak a bűnüldöző szervekkel szemben maradt alul Tate, hanem a Thunberggel szembeni szájkaratéban is padlót fogott, ugyanis egy friss kutatásból kiderült, a sportkocsit vásárló férfiak többsége valóban kompenzál valamit a száguldó fenevadakkal.
A University College London kutatása szerint nem is akármit, ugyanis
kimutatható, hogy valaki nagyobb valószínűséggel vásárol sportautót, ha azt hiszi, hogy a nemi szerve az átlagosnál kisebb.
A Thunberg által használt „kis farok energia” kifejezés ugyan nem pont ezt jelenti, a kifejezés mégis részben erre is utal. Ez azt jelenti ugyanis, hogy bizonyos férfiak azért mutatnak sokszor kirobbanó önbizalmat, drága holmikat és sportautókat, mert kompenzálniuk kell valamit, ami sok esetben a pénisz méretével kapcsolatos bizonytalanságból fakad. Ez megnyilvánulhat a tulajdonolt vagyontárgyaiban, a pénzügyei kiteregetésében vagy a fizikai képességeivel való kérkedésben – amelyekben be kell vallani, egyaránt az élen jár Andrew Tate.
Kutatással bizonyítanák, hogy létezik a kompenzálás
Az új tanulmány, amelyet a PsyArXivban tettek közzé, pontosan azt kívánta megvizsgálni, hogy valóban van-e kapcsolat a sportautó-tulajdonlás és a pénisz mérete között – azaz valóban ezzel kompenzálnak-e a férfiak. Ennek bizonyítására az egyetem pszichológusai 200, angolul beszélő, 18 és 74 év közötti férfit kértek fel egy teszt kitöltésére.
A résztvevőknek először egy állítást mutattak hét másodpercig, majd ezt a képernyőt egy termék képe váltotta fel. Ezután egy szándékot jelző csúszkát kellett mozgatniuk, hogy jelezzék, mennyire akarják megvásárolni a látott terméket, amely lehetett egy hétköznapi haszontárgy vagy éppen egy luxuscikk is.
Ezt követően végezetül ismét egy állítás jelent meg a kijelzőn, a résztvevőknek pedig meg kellett mondaniuk, hogy ez ugyanaz az állítás-e, amelyet először láttak, vagy sem. Azt mondták nekik, hogy a megjelenített állítások valósak, azaz tények, és a teszt célja annak vizsgálata, hogy „hogyan emlékeznek az emberek a tényekre a termékvásárlási ingerrel egyidejűleg”. Igen ám, de valójában a kijelentések nem mindig voltak tényszerűek...
Ehhez mérten az önkénteseket megvezették azzal az állítással is, hogy mekkora a férfiak átlagos, erekciós péniszmérete: a kísérlet érdekében egyes résztvevőknek azt mondták, hogy az átlag 18 centiméter, míg másoknak azt mondták, hogy ez mindössze 10 centiméter.
Az állításokkal ellentétben a valós átlag valójában 13 centiméter, ezt pedig a válaszadók viselkedéséből is le lehetett szűrni. Azok ugyanis, akiknek az alacsonyabb értéket mondták, sokkal jobban érezték magukat a kérdést követően, mint azok, akik a magasabb értéket kapták. Emellett azok, akikkel azt közölték, hogy a 18 centiméter a valós átlag, nagyobb hajlandóságot mutattak arra, hogy különböző luxustermékeket, többek között sportautókat vásároljanak – hiszen a kutatók szerint ezek a személyek úgy gondolták, a péniszméretük kisebb az átlagosnál, ezt pedig valamivel kompenzálniuk kell.
Sportautót venne? Van egy rossz hírünk...
Természetesen az eredmények ellenére korántsem állítható, hogy minden férfi, aki sportautót vásárol, az átlagon aluli adottságokkal van „megáldva”, azonban miután a csapat elemezte az eredményeket, azt állapították meg, hogy a 30 év feletti férfiak, akik úgy érezték, hogy a péniszük mérete átlag alatti, nagyobb arányban akarták megvenni a sportkocsikat, mint mások.
Ezen túlmenően a felvetést az ellenkező oldalról is sikerült megerősíteniük: azok a férfiak, akik úgy gondolták, hogy átlagon felüli a hamis állítások alapján a péniszük, jóval kisebb érdeklődést mutattak a luxusautók iránt – amelyek megvásárlásának szándéka az életkor előrehaladtával szintén csökkent.
Bár a tanulmány jelenleg szakértői értékelésre vár, a szerzők szerint eredményeik érdekes kérdéseket vetnek fel hasonló, jövőbeli kutatások számára.
Lehet, hogy a luxusautó-ipar nem hajlandó tudomásul venni ezt az összefüggést, de eredményeink talán némi segítséget nyújtanak ezekben. A termékeik iránti keresletet a nemi szervek általi elégedetlenség érzése motiválhatja, hiszen ezt az érzést sok vásárlójuk osztja
– vélekednek a kutatást készítő pszichológusok.
(Borítókép: Greta Thunberg 2023. január 14-én. Fotó: Oliver Berg / picture alliance via Getty Images)