Az emberek egyötöde hiszi, hogy idegen lények élnek közöttünk
A felmérést a világ GDP-jének 75 százalékát képviselő 22 országban végezték el a – vélhetően emberi – lakosság körében. A kérdezőbiztosok 23 ezer felnőttet, országonként ezernél több válaszadót kérdeztek meg.
Nem hisz/hisz az embernek álcázott idegen lényekben
India 45% / 55%
Kína 42% / 58%
Japán 29% / 71%
Dél-Korea 27% / 73%
Olaszország 25% / 75%
Egyesült Államok 24% / 76%
Brazília 24% / 76%
Ausztrália 23% / 77%
Oroszország 21% / 79%
Spanyolország 21% / 79%
Lengyelország 19% / 81%
Csehország 18% / 82%
Nagy-Britannia 16% / 84%
Kanada 16% / 84%
Magyarország 14% / 86%
Argentína 13% / 87%
Németország 11% / 89%
Mexikó 10% / 90%
Franciaország 9% / 91%
Svédország 8% / 92%
Belgium 8% / 92%
Hollandia 8% / 92%
Azok a nemzetek, amelynek lakói leginkább hiszik, hogy álcázott látogatókkal élünk együtt, India (45 százalékkal) és Kína (42 százalék), azok pedig, amelyek legkevésbé gondolják így, Belgium, Svédország és Hollandia 8-8 százalékkal. Magyarország egész jó helyen áll, nálunk csak a megkérdezettek 14 százaléka hisz a földönkívüli ügynökökben.
Akik hiszik (a megkérdezettek 20 százaléka), hogy idegen lények látogattak el a bolygónkra, s embernek álcázva magukat élnek közöttünk, inkább férfiak (22 százalék), mint nők (17 százalék); jellemzően 35 év alattiak (25 százalék), mintsem 35 és 54 év közöttiek (16 százalék), vagy 55 év felettiek (11 százalék), és inkább magasabb iskolai végzettségűek (22 százalék), mint alacsonyabban, vagy közepesen iskolázottak (19 százalék).
Akik nem hiszik (80 százalék), hogy hogy idegen lények látogattak el a bolygónkra, s embernek álcázva magukat élnek közöttünk inkább nők (83 százalék), mint férfiak (78 százalék); 55 év felettiek (89 százalék), mintsem 35 és 54 év közöttiek (75 százalék); kevésbé iskolázottak (úgy az alacsonyan, mint a közepesen képzettek 81 százalék), mint a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők (78 százalék). A jövedelmi viszonyok és a családi állapot tekintetében nem mutatkozik jelentős eltérés.
Rovataink a Facebookon