2016-tól jöhet a dugódíj Budapesten
Tarlós István kicsit aggódik a Siemens miatt, de legkésőbb áprilisra ígéri a négyes metrót.
Tarlós István kicsit aggódik a Siemens miatt, de legkésőbb áprilisra ígéri a négyes metrót.
A választás előtt vagy után? Most megtudhatja!
2015 végéig a főváros tömegközlekedését teljesen átalakítanák, és csak utána vezetnék be a dugódíjat.
Ha mégsem vezetnék be a dugódíjat, az EU visszakérheti a 4-es metrónak ítélt 180 milliárdot.
Vitézy Dávid szerint a 4-es metró és a fonódó villamos elkészülte után érdemes beszélni róla.
2014-től 700-800 milliárd forintnyi közlekedési beruházást szeretnének Budapesten.
A 40 milliós szerződést a dugódíj hatásainak modellezésére, adatelemzésre kötötték.
Behajtásonként 5 euró volt. Egy év alatt 30 millió eurót hozott volna. Környezetvédők felháborodtak.
A BKK vezérigazgatója szerint csak akkor lehet bevezetni, ha a hozzá kapcsolódó beruházások megvalósulnak.
Tarlós István főpolgármester szerint nem lesz nehéz megállapodni a kormánnyal.
A főpolgármester már beszélt Orbánnal, Matolcsyval.
Az NFM szerint a benyújtott tervezet elbukhatott volna. Őszre új törvény készülhet.
De a BKV finanszírozását újra kell tárgyalni, vagy más forrást kell találni rá.
A dugódíjról szóló javaslatot még a benyújtó főpolgármester-helyettesek sem szavazták meg.
Az érintett városrészekben az átlagosnál drágább lakások ára emelkedhet.
London tíz évig készült rá, de a világon alig van rá példa. Budapesten havi 20 ezer forinttal drágulna miatta az autózás, és a megvalósítás is drága. 30 ezer plusz parkolóhely kellene, hogy működjön.
Az 500 Ft-os dugódíj a felső határ lehet. Még azt sem döntötték el, mekkora legyen a körzet.
Vizsgálják, miből lehet finanszírozni az induló 15 milliárdos költséget. Hídpénz csak akkor lesz, ha üres a kassza, és gyors bevétel kell. Szeptemberre kész a koncepció.
A főpolgármester megerősítette, ez a verzió is szerepel a pénzforrásokról szóló ötletelésben.
EU-s pályázatok feltételeként fogadták el még Demszky idején. A taxirendelet pedig fixáras lesz.
Pokorninak és Búsnak is fenntartásai vannak.
Óbuda kétzónás rendszert akar, nem szeretne belefulladni az autókba, a BKK szerint ez nem jó ötlet.
A konkrét díjról és a zónahatárról egyelőre csak elképzelések vannak.
Rendszerszinten lenne érdemes bevezetni, de egyelőre sok elem hiányzik.
A dugódíjat és az e-útdíjat 2013. júliusában vezetné be a kormány, irreálisan sok pénzt vár tőlük.
A belvárosi polgármester szerint adóemelések helyett beruházásokat kell halasztani vagy lemondani.
Az NGM államtitkára szerint viszont még nem látszik, hogy kerülik el idén a BKV csődjét.
A bevezetés 10 milliárdba kerülne: a körzetet be kell kamerázni, őrzött P+R parkolókat kell építeni.
Nyolc éve sarcolnak Londonban, de a levegő minősége nem jobb, annak ellenére, hogy jóval kevesebb az autó a belvárosban.
A főváros szerint a BKV majdani új buszai elviszik a páros-páratlan korlátozás miatt otthon ragadó embereket.
A rendszer 39 milliárdba kerül, a BKV-jeggyel arányos díjból viszont hamar megtérülne.
A főpolgármesteri kabinet keddi ülésén a dugódíj bevezetéséről tárgyalt, amit 2012-ben vezetnének be, a bevételeket pedig közlekedési fejlesztésekre fordítanák.