Megint harcban a Ryanair és az easyJet

2010.03.04. 12:32 Módosítva: 2010.03.04. 12:32
Az easyJet azt állította hirdetésében, hogy a Ryanair nem oda repül, ahová hirdeti. A brit reklámhatóság letiltotta a hirdetést

Az easyJet nemrég megjelent hirdetésében "Ki vinné el Önt, ahová repülni szeretne?" kérdéssel indul, a válasz pedig a plakáton volt. Eszerint, ha az utas a Ryanairnél foglal jegyet, akkor Barcelona helyett Gironába, Párizs helyett Beauvais-ban, Milánó helyett Bergamóban és Velence helyett Trevisóban száll le a gépe – írja a Guardian. Ezzel szemben az easyJettel valóban az említett városokba kerül az utas.

A kifogásolt hirdetés
A kifogásolt hirdetés

A Ryanairnek természetesen nem tetszett a hirdetés és bepanaszolta konkurensét a brit reklámhatóságnál. A Ryanair azt is hangsúlyozta, hogy Beauvais, Bergamo és Treviso az említett városok hivatalos repterei.

A hatóság is sértőnek találta a hirdetést, szerintük nem tisztességesen mutatja be a társaság szolgáltatásait. Emiatt arra utasította az easyJetet, hogy ne használja többé. Az easyJet csalódottan, de tudomásul vette a döntést – írja a BBC Online. A légitársaság azért azt hozzátette, hogy jól ismert tény, hogy a Ryanair kisebb repterekre száll le, melyek kétórányi buszútra vannak a városközponttól, míg az easyJet a főbb reptereket választja.

Állóháború

A két légitársaság szinte megalakulásuk pillanatától háborúzik egymással. Két évvel ezelőtt is elmarasztalták az easyJetet, mert reklámjaikban azt ígérték utasaiknak, ha olcsóbb repülőjegyet találnak, a különbözet kétszeresét kapják vissza. A hatóságok természetesen a Ryanair vizsgálatai után indították a vizsgálatot. A gond az volt, hogy csak néhány meghatározott járatra használhatták volna az utasok az akciót. Az ajánlat csak azoknál a járatoknál volt érvényes, ahol a repülőgép egy óra eltéréssel indul, ugyanazokról a repülőterekről és természetesen ugyanarra az úticélra, mint az easyjet járatai.

Magyarországon is volt már példa arra, hogy fapados légitársaságok támadták egymást hirdetésekben.

Még 2004-ben az easyJet egész oldalas hirdetésekben támadta a Wizz Airt, hogy a konkurens sok járatot törölt, majd hozzátették, hogy ők egyet sem töröltek addig. A Wizz Air azzal védekezett, hogy menetrendmódosítás miatt vettek ki néhány járatot. Az ügy a reklámszövetség etikai bizottsága elé került, de ők úgy döntöttek, hogy nem sértett törvényt a hirdetést.

Később a SkyEurope ment neki a Wizz Airnek, hogy hiába alacsonyabbak a jegyárak a konkurensnél, a teljes ár (illetékekkel és adókkal) náluk olcsóbb. Azóta is előfordultak már hasonló esetek, bár nem olyan gyakorisággal, mint amikor piacot próbáltak kiépíteni maguknak a fapadosok. Többször előfordult például az is, hogy az egyik cég felajánlotta járattörléseknél, hogy elviszi a hoppon maradt utasokat kedvezményesen.