Csak két forintról van szó, de olvasónkat felbosszantotta a CBA kerekítési gyakorlata
Norbert az egyik hajdúszoboszlói CBA-ban találkozott az idegesítő jelenséggel. 1088 forintért vásárolt, és a bankkártyás fizetésnél a pénztáros közölte vele, hogy „kerekíteni kell”, így 1090 lett a végösszeg. Nem nagy pénz, de erre a tranzakció indítása előtt nem hívták fel Norbert figyelmét, és elvették a kedvét attól, hogy visszatérjen az üzletbe. (A jogszabály itt olvasható.)
Kérdésünket elküldtük Fodor Attilának, aki a CBA kommunikációs igazatója. Válaszát szó szerint közöljük: " A franchise partnerünk által folytatott gyakorlat teljes mértékben a hatályos törvényi előírásoknak megfelelően történt, ugyanis a 2008. évi harmadik törvény harmadik paragrafusa szerint a bankkártyával történő fizetés elfogadója dönthet úgy, hogy a kerekítési szabályokat alkalmazza, ugyanúgy, mint a készpénzfizetésnél. Egy kötelezettsége van, hogy erre a tényre a bankkártyával fizető személy figyelmét fel kell hívnia. A franchise-partner ezen tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. Ugyanakkor franchise rendszergazdaként a CBA központ azzal a javaslattal élt, hogy a bankkártyás fizetés esetén ne alkalmazza a kerekítési szabályt az említett partner, melynek eleget is tett és már ezt a gyakorlatot folytatja."