További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Nem látszik még a fény az alagút végén, ez volt a tanulsága annak a beszélgetésnek, melyet az Index Nemes Gábor sztrájkbizottsági szóvivővel folytatott a sztrájktárgyalások szünetében 10 órakor. A délelőtt kezdődött tárgyalásokon sem a BKV, sem a fővárost képviselő Hagyó Miklós és Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettesek, sem Szabó Pál szakminiszter nem állt elő új javaslattal, megállapodás tervezettel.
Noha a mai sztrájktárgyalásokat egyfajta optimista várakozás előzte meg, egyes sajtóorgánumok már a megállapodás aláírásának idejét is megtippelték, a tárgyaláson részt vevők álláspontjai nem közeledtek Nemes Gábor szerint. Pedig a távolság a felek álláspontja között nem tűnik áthidalhatatlannak.
A sztrájktárgyalásokon a szaktárca vezetője együttműködési szándékáról biztosította a jelenlevőket, s hangsúlyozta, hogy a városvezetőkkel együttműködve keresik a BKV működésével kapcsolatban a megfelelő megoldást. A főpolgármester-helyettesek megismételték a korábban írásba foglalt garanciavállalásukat, mely szerint a BKV rövid-, közép- és hosszú távú finanszírozási koncepcióját szeptember 30-ig kidolgozzák.
A paraméterkönyv ügyében kompromisszumos megoldás lehet a most előterjesztett, és a bkv.hu oldalról is letölthetővé tett változat, ami sem az utasoknak, sem a járművezetőknek nem okoz jelentős érdeksérelmet.
A BKV finanszírozásáról való írásos garancia átadása szinte formális gesztus, hiszen a menetrend megrendelésével (vagyis a paraméterkönyv elfogadásával) a BKV közvetve amúgy is garanciát vállal az abban foglalt közszolgáltatás finanszírozására.
A csoportos létszámleépítési-tervet már rég visszavonták, igaz az ezt tartalmazó üzleti terv még nem került módosításra. A járművezetők foglalkoztatására, ha nem is 2012. közepéig, de az eddiginél tovább garanciát vállalhat a vezetés. Ezt már csak azért is megtehetik, mert eleve járművezető hiány van a BKV-nál, különösen a buszosoknál, és további járatkiszervezések nincsenek napirenden.
A felek akár szombat hajnalba nyúlóan is tárgyalhatnak egymással, ám a szakszervezetek még péntek délután szeretnének dűlőre jutni. Ha nem lesz megállapodás, a buszok és trolik mindegyike leállhat, de a metrók várhatóan közlekednek majd, ahogy a HÉV és villamos járatok jó része is elindulhat, bár fennakadás mindenütt lehet.