További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Áprilisban megkezdődik az Újpesti vasúti híd felújítása, ami a tervek szerint 2008 végére készül el. A munkálatok a vonattal közlekedők mellett a gyalogos és a biciklis társadalmat is érintik, ez a híd köti össze ugyanis a Római partot Újpesttel.
A gyalogos járdát, ami jelentős kerékpáros forgalmat is bonyolít, április 19-tól november 10-ig zárják le, ezen belül teljes hídzárra kell számítani június 14. és szeptember 14. között, tájékoztatta az Indexet a beruházást megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).
A teljes hídzár idején, azaz három hónapig a vonatok a HÉV vonalán a Margit hídig közlekednek, ehhez a műszaki és a forgalmi feltételeket már kidolgozták, a hatósági egyeztetések és a tervezés még zajlik. A gyalogosok és a biciklisek élete is bonyolódik: ha nem akarnak elmenni az Árpád-hídig, kishajón juthatnak át a Dunán. Ezen az időszakon kívül, a felújítás ideje alatt a MÁV menetrend szerint közlekedik, de a járdát még nem adják át, így ekkor a gyalogosok és a kerékpárosok a kishajó mellett vonattal is átjuthatnak egyik partról a másikra.
Az Elvira.hu szerint reggel 8 és este 8 között átlagban félóránként járnak a vonatok, a kora reggeli és késő esti órákban előfordulhat, hogy egy órát is várni kell egy vonatra. Este fél 12 és hajnali 5 óra között a vasúti közlekedés szünetel. A NIF jelezte azt is, hogy van esély arra, hogy ebben az időszakban betétjáratokkal sűrítsék a vonatközlekedést a két part között, ez azonban egyelőre előkészítés alatt áll, részleteket nem tudtunk meg róla.
Az időben várhatóan nem túl hatékony hajók megállója a Római parton a Hableány kikötőben, Pesten a Meder utcában, az Újpesti öbölnél lesz. Az egyeztetések még itt sem zárultak le, de várhatóan arra kell készülni, hogy a kishajók félóránként indulnak majd az állomásokról, és hogy a szolgáltatást biciklivel is igénybe lehet majd venni. A kishajók üzemeltetése a BKV feladata.
Ha minden a tervek szerint alakul, idén még sok kényelmetlenség érheti majd a vonattal, illetve biciklivel vagy gyalogosan közlekedőket, bár az elmúlt időszakban is rendszeres volt a torlódás a járdán, mivel leromlott állapota miatt a híd déli oldalát lezárták. A 14 milliárd forintos átépítés után azonban a híd északi oldalán kerékpárutat, déli oldalán pedig járdát alakítanak ki.