Az Index a helyszínen tartózkodóktól úgy értesült, hogy az ülésen elismerték: gyakorlatilag 3 óra alatt verték keresztül a kinevezés ügyét azon a hivatali procedúrán, ami máskor hetekig szokott tartani.
Mint azt az Index a múlt héten megírta, egy jelölt maradt a posztra, Kocsis István, az MVM Rt., és számos más állami nagyvállalat korábbi vezérigazgatója, akinek a személyéről politikai háttéralku született. A döntésnek a gazdasági bizottság keddi ülésen kellett volna megszületni.
Az Index meg nem erősített forrásból úgy értesült, hogy Kocsis István pályázatának elkészítésében segítséget kaphatott Aba Botondtól, a BKV korábbi, több mint tíz éven keresztül hivatalban levő vezérigazgatójától, akinek a jövőben újra szerepe lehet a közlekedési cég vezetésében. Aba Botond az Indexnek cáfolta, hogy segítséget nyújtott volna a munkában, és mint hozzátette: nem lát lehetőséget arra, hogy visszatérjen a BKV-hoz.
Kocsis István korábban az ÁPV Rt. vezérigazgató-helyettese, majd vezérigazgatója, a Paksi Atomerőmű Rt. vezérigazgatója, később pedig a Magyar Villamos Művek Zrt. vezérigazgatója volt. A MÁV Start igazgatósági elnökeként is tevékenykedett. Az MVM éléről márciusban rúgták ki.
Antal Attila, az előző BKV-vezérigazgató 2008. március 9-én mondott le megromlott egészségügyi állapotára hivatkozva. Ekkor azonban már állt a botrány, mert kiderült, hogy a BKV attól az Alfa Busz Kft.-től venne használt buszokat, amelynek egyik alvállalkozója Antal Zsolt, a BKV vezér fia.
A másik nagy port kavart ügy, ami a vezérigazgató távozásához vezetett, az AAM tanácsadó céggel kötött többmilliárdos szerződés. Aba Botondot 2006 végén váltotta le a fővárosi közgyűlés, mintegy 13 év vezérigazgatói tevékenykedést követően. A leváltás indoka a Combino villamosok körül kialakult botrány volt.