További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Felvette péntek reggel a munkát a BAMCO konzorcium, nem válaszolt ellenben határidőre a DBR Metró Projekt Igazgatóság által (a vitatott három többletköltség-követelés rendezése érdekében) korábban tett ajánlatra, áll a projektigazgatóság közleményében. Helyette szóban bejelentette, hogy hétfőtől leáll valamennyi helyszínén a munkálatokkal.
A pénteki tárgyalásokon sem sikerült a döntőbizottságot is megjárt ügyet békés úton rendezni, ezért a DBR fontolgatja, hogy választott bírósághoz fordul. Ugyanakkor véleményük szerint akár szerződésszegésnek is minősülhet, hogy a BAMCO nem jogi úton kívánja rendezni a vitát, hanem önkényesen le akarja állítani a szerződésben vállalt munkáit.
Néhány napja levélben kereste meg az alagutakat, a Gellért téri állomást, az Etele téri pajzsindító műtárgyat és a szellőző alagutakat építő BAMCO konzorcium a DBR Metró Projekt Igazgatóságot, miszerint átmenetileg felfüggeszti az általa végzett munkálatokat, amíg a beruházó felé benyújtott többletköltség-követelései nem teljesülnek.
A BAMCO konzorcium az elmúlt másfél évben hozzávetőleg 150 többletköltség-követelést nyújtott be, közel 37 milliárd forintra becsült értékben (az összes többi, közel 20 kivitelező együttesen is csak ennek töredékét). A beruházó megvizsgálta ezeket a követeléseket, melyekből mintegy 25 bizonyult valós és jogos igénynek hozzávetőleg 1,6 milliárd forint értékben, ennek a kifizetése folyamatban van (a többi vagy feldolgozás alatt áll, vagy teljesen irreális igényt fogalmaz meg).
A DBR ahogy eddig, a jövőben is kifizet minden jogos, a kivitelezőnek fel nem róható többletmunkát, de a jogosulatlan követeléseket még ultimátumok hatására sem fogja teljesíteni. Jelenleg további 3 többletmunka-követelés jogosságát ismerte el a DBR, ám ezek összege továbbra is vitatott.
A megrendelő az ajánlatot megtette, a konzorciumtól viszont nem érkezett válasz a mai határidőig, így fontolgatja a DBR, hogy választott bírósághoz fordul az ügy rendezése érdekében. Amennyiben a BAMCO leáll a többi helyszínen is a munkálatokkal, az a DBR véleménye szerint indokolatlan és a teljes anyagi és jogi felelősséget a konzorciumnak kell vállalni az esetleges szerződésszegésért.
A főváros vezetése egyetért a DBR projektigazgatóság ma kiadott álláspontjával, és támogatja a DBR azon szándékát, hogy a mielőbbi megoldás érdekében BAMCO-val folytatódjanak a tárgyalások, áll a főpolgármesteri hivatal közleményében. A kialakult vitát remélhetőleg a két fél a lehető leghamarabb rendezni tudja. A város vezetői abban is egyetértenek a DBR-rel, hogy a metróépítésben résztvevő egyetlen kivitelező cég sem formálhat jogosulatlanul igényt a szerződésen túli többletkiadásokra.