Parázs vita volt a főváros a Városüzemeltetési Bizottságának szerdai ülésén a paraméterkönyvről. Többen az előterjesztőket szidták, és végül az a döntés született, hogy egy hónap alatt a szakmai és civil szervezetek bevonásával új paraméterkönyvet kell készíteni. Ez a döntés viszont nem enyhítette a sztrájkfeszültséget.
A szakszervezetek és a BKV között a tárgyalások 16 órakor folytatódnak. Ha addig nem vonják vissza a paraméterkönyv közkézen forgó verzióját, valamint a főváros vezetése nem vállal garanciát arra, hogy stratégiát dolgoz ki négy hónap alatt a BKV finanszírozására, a pénteki, egész napos sztrájk elkerülhetetlen lesz.
A BKV vezetői 2007. szeptemberében ismerték be, járatritkításra és megszüntetésekre készülnek, melynek mértéke akár a 10%-ot is elérheti. A beismerés előzménye, hogy a VEKE és az Index már korábban e tervek előkészítésével vádolták a BKV-t, amit akkor még tagadtak. A BKV szeptembertől mindent megtett, hogy a járatritkítás tényét és mértékét elfogadtassa a közvéleménnyel, ám ebben kudarcot vallottak.
A nagy ellenállást látva márciusban Hagyó Miklós épp az Indexnek nyilatkozva jelentette be, beérnék 10%-kal kevesebb volumencsökkenéssel is. Ennek megfelelően a kezdeti hatmilliárdos megtakarítási csomagok egy hárommilliárdos követte, ami azóta tovább hígult. Az előkészített újabb Paraméterkönyv változatot április elején tette fel honlapjára a BKV, amely 5%-os teljesítmény csökkenést és 2,1 milliárdos megtakarítást tartalmaz. Ám még ezt a kilúgozott verziót sem sikerült lenyomni a szakma és politika torkán, így a BKV felügyelőbizottsága, majd a főváros illetékes szakbizottsága sem fogadta azt el.