További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Lewis Hamilton számai fantasztikusak a Spanyol GP óta, amikor az első körben összeütközött csapattársával, Nico Rosberggel, és mindketten kiestek. Az volt a bajnokság ötödik versenye, előtte mindet Rosberg nyerte.
Azóta viszont Hamilton:
- hétből hatszor győzött, (Rosberg egyszer)
- 43 pontos hátrányból 19 pontos előnyt fabrikált
- 7 futamon 62 ponttal szerzett többet Rosbergnél, ez majd' 2,5 versennyi pont
Mindezt úgy, hogy takarékon autózott. Már a Hungaroringen is, ahol végig 1-2 másodperccel vezetett Rosberg előtt, és annyival is verte, majd Hockenheimben szintén, ahol 6 mp-cel futott be Daniel Ricciardo előtt.
Magyarországon még nem, Németország után viszont már beszélt is róla.
Van egy motorkvóta, amit elhasználhatsz, én a közelében sem voltam. A második vagy a harmadik körben lefojtottam a motoromat, de el tudtam szakadni. Amikor azt mondták, nyomjam, feltekertem. Csak a hajrában volt erre szükségem, amikor elkezdtek rám jönni, és négy-öt körön át a gumit is kíméltem. 11 másodpercről hat másodpercig engedtem, ekkor kapcsoltam vissza normál versenymódba, és újra növelni tudtam kicsit a fórt.
A múlt héten is pedzegettük már, hogy Rosberg nem készteti teljes erőbedobásra, Hockenheimben végképp ez volt a helyzet, a német csak negyedik lett. A két RBR - Ricciardo és Verstappen - szintén nem volt képes rendesen nyomni.
Csapatfőnöke, Toto Wolff is elismerte, amikor azt mondta Hamiltonról, hogy "a srác nagyszerű tehetség és fergetegesen gyors, ha jó napja van, verhetetlen". Ő világított rá viszont arra is, hiába jobb sokkal Hamilton Rosbergnél, a végéig még nagyon nehéz napjai lehetnek az angolnak:
De ez egy technikai sport. Emiatt nem nyer meg minden versenyt.
Jól tudja ezt Hamilton is, főnöke sem véletlenül hozta fel a technikát, ugyanis míg Rosberg a harmadik motorját használja a maximális ötből, Hamilton az ötödiket. Nincs már szabadon felhasználható új turbója és hőenergia-visszanyerő rendszere (MGU-H), amint megkapja bármelyikből a hatodikat, az utolsó rajthelyre kényszerül.
Emiatt nyer Hamilton takarékon.
Próbálom a legtovább megtartani ezt a motort, hosszabbítani az élettartamát. De fogalmam sincs, mikor száll el, megjósolhatatlan. Olyan jól bánok vele, ahogy csak tudok. Remélhetőleg megkíméltem annyira, hogy a következő futamot még kibírja, de Spában vagy Monzában kimúlhat. Hamarosan kifutok a motorokból.
A spái Belga GP lesz a következő, négy hét múlva, egy hétre rá jön Monza. Hamilton előnye még nincs futamnyi, a 19 pontot egy motorcsere miatti indulásnak köszönhetően akár egy hétvége alatt is ledolgozhatja Rosberg.