Lesújtó adat miatt retteghetünk az idei F1-szezontól

2017.03.28. 08:37

Meglepetéssel indult a 2017-es F1-szezon, hiszen Sebastian Vettel legyőzte a Mercedest, ami a sorozatnak összességében jót tett, hiszen megtörte a világbajnok istálló dominanciáját, maga a futam viszont egyáltalán nem marad emlékezetes.

Két dolgot nem láttunk ugyanis: versenyt, és előzéseket.

Vettel futamgyőzelme is egy kerékcserén múlt, amikor Lewis Hamilton beragadt Max Verstappen mögé, minden el is dőlt. A leintésig nem hogy nem tudta megközelíteni a Ferrari német pilótáját, inkább leszakadt tőle, de máshol sem nagyon láttunk izgalmakat.

Az egész futamon összesen öt előzés volt, emeli ki a német Auto Motor und Sport, ami valójában csak három volt, mindjárt mondjuk is, hogy miért.

  • A 9. körben Lance Stroll előzte meg Marcus Ericssont.
  • A 18. körben Sergio Pérez hagyta le Carlos Sainzot.
  • A 41. körben megint Sainzot előzték, a csapattárs Danyiil Kvjat ment el mellette.
  • Az 51. körben pedig Esteban Ocon és Nico Hülkenberg hagyta ott Fernando Alonsót.

Na, az utóbbi duplát nem számoljuk, Alonso ugyanis a kör végén kiállt, tehát a rendszer sem rögzítette a kör végén a pozícióváltozást, ráadásul a McLaren-Honda is lelassulóban volt, nem volt érdem tehát az előzésben.

Ez 3 előzés a tavalyi 37-tel szemben, ami lesújtó szám. Főleg, ha azt nézzük, hogy a tavalyi szezonátlag 49,05 előzés volt futamonként. Ha maradna a 92 százalékos zuhanás – reméljük, hogy nem így lesz –, akkor 4-5 előzéssel kellene beérnünk minden versenyen, ami egyet jelentene azzal, hogy a Forma-1 meghalt.

Na de mi lehet az ok? A szélesebb, laposabb, a pályára sokkal jobban tapadó autók egész egyszerűen megnehezítik az előzést. Nico Hülkenberg is erről beszélt, aki a futam végén szuperlágy, tehát gyorsabb gumikon érte utol a Force Indiá-s Ocont, mégsem tudott vele mit kezdeni. „Sokkal több a zavaros levegő az új kocsik mögött. Vagy egy másodperccel gyorsabb voltam nála, mégsem tudtam megelőzni” – mondta a német.

És valóban, egyáltalán nem láttunk egymás nyakában autózó versenyzőket, mindenki tisztes távolságot hagyott (tartott) a másikhoz képest, helyenként valószínűleg pont azért, mert a felkavarodott levegőben nehezebben tudta volna kontroll alatt tartani saját kocsiját a kanyarokban.

Remélhetőleg a kté hosszú egyenessel is bíró sanghaji pályán ez változni fog. Ha nem, akkor minden az FIA kezében lesz, a Kínai Nagydíj után felülvizsgálják ugyanis a nyitható hátsó szárnyakra vonatkozó zónákat, hogy esetleg megnöveljék azokat. A 2017-es kocsiknak ugyanis jóval nagyobb a leszorító ereje, mint az előző években, így a nyitható szárnnyal kisebb előnyhöz jutnak a pilóták.