A Microsoft betör a mobilszolgáltatás piacára
A három éve tartó együttműködés nyomán létrejött megállapodás előrelépés a Microsoft számára annak a stratégiai célnak az eléréséhez, hogy az irodai szoftverek terén élvezett domináns pozíciójára támaszkodva betörjön a mobiltávközlés területére. Ez az amerikai szoftvercég első megállapodása az európai mobilszektorban. A távközlési cégek növelni kívánják a mobilhálózatokon történő adattovábbítás súlyát és olyan vállalatokat céloznak meg, amelyek hozzáférést kívánnak biztosítani az üzleti információkhoz házon kívül tevékenykedő alkalmazottaik, például az értékesítéssel foglalkozó személyzet számára.
Több üzleti előfizetőt akar a T-Mobile
A T-Mobile célja az, hogy kiszélesítse a nagyobb haszonnal kecsegtető üzleti előfizetői bázisát, miután az elmúlt években sikerült gyors ütemben bővítenie a kisebb jövedelemmel rendelkező magán-előfizetők táborát. Az együttműködés előmozdítja a harmadik generációs mobilszolgáltatások bevezetését; a DT előfizetői hozzáféréshez jutnak a Microsoft internetszolgáltató hálózatához, ideértve a Hotmailt is.
A DT a bonyolult számítógép-hálózatok és a mobileszközök biztonságos összekapcsolása érdekében két évvel ezelőtt megvásárolta a DaimlerChrysler AG-tól a rendszerintegrációval foglalkozó német Debis Systemhaust. A DT a Microsoft által kínált .NET platformot kívánja alkalmazni a mobilszolgáltatásban és az általa kínált megoldásokban. A Microsoft nemrég mutatta be a mobileszközökhöz kifejlesztett szoftverét; ezzel kel versenyre a brit Symbian szoftverével, amelyet a világ öt legnagyobb mobilgyártója közül négy támogat. Eddig egyedül a Samsung közölte, hogy a Microsoft Smartphone 2002 szoftverjét kívánja használni - írja a Reuters -, de erre kifejlesztett készülékét még nem mutatta be.