-
2020.07.04. 07:21 Módosítva: 2020-07-05 12:29:51
Ahol az átlagos hétfő reggelbe 3-4 hétvégi halott simán belefér, némi sebességcsökkentés viszont fölhördülést kelt, ott nagy a baj. Sebességvita.
-
Mindig csak károgunk, hogy baj van a sajtószabadsággal. Aztán mindig kiderül, hogy tényleg.
-
Abban kéri a kormány az ország segítségét, amire korábban azt mondták, inkább ne okoskodjunk.
-
Az iskolák nem lesznek biztonságosabbak a fegyveres rendőrök jelenlététől, sőt: az épp hogy ellehetetleníti az emberséges iskolai klíma kialakulását.
-
Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Sebességvita: hozzászól a főváros.
-
Hogy ezt elkerüljük, jó közösségi közlekedés, élhető terek, kerékpáros- és gyalogosbarát utak - és sok helyen sebességcsökkentés szükséges. A sebességvita újabb fokozatba kapcsol.
-
A járvány alatt megbélyegezték és büntették azokat, akik indok nélkül voltak az utcán, nemrég pedig kizárták a "rendezetlen lakókörnyezetűeket" a közmunkából. Hogyan érintette a járvány a hajléktalanokat? Az Utcajogász összeállítása.
-
Nem a sebességet kell csökkenteni Budapesten, hanem az autók számát: kitiltani a nyugatról importált öreg, környezetszennyező kocsikat. A sebességvita folytatódik.
-
A kormánytöbbség elvette a transznemű emberektől a nemük jogi elismertetésének lehetőségét. Úgy tett ismét másodrendű állampolgárrá embereket, hogy közben senkinek sem lett jobb az élete.
-
A budapesti forgalomcsillapítási terv sok új sétálózóna, útdíj és jó tömegközlekedés nélkül félkarú óriás. Társadalmi vitasorozatunk ötödik cikke.
-
Évi 1100 milliárd forint a nagy forgalom ára. A sebességkorlátozó tábla nem elég ez ellen, a közterületeket is jól kell kialakítani. Vitasorozatunk negyedik cikke.
-
Az időmegtakarítás szemfényvesztés, legyenek az utcák olyanok, hogy ne lehessen rajtuk gyorsan autózni, viszont lehessen egyenletesen haladni. Vitasorozatunk harmadik cikke.
-
Például arra, hogy melyek az igazán fontos és megbecsülendő szakmák. A miniszter úrról pedig kiderült, hogy már rég nem érti, mi történik körülötte.
2020 május 18.
-
2020.05.18. 17:07 Módosítva: 2020-05-19 21:19:38
Idáig nagyon sikeres a magyar járványkezelés, de a kevés teszt valós probléma, a tömeges ágyfelszabadításnak pedig nem volt semmilyen szakmai indoka. A biostatisztikus véleménye az eddigi tanulságokról.
-
Az örökbefogás területén épp ilyesmire készül a kormány. De ha nem lesz kötelező az örökbefogadásra felkészítő tanfolyam, az nem gyorsít az örökbefogadásokon, viszont sokkal több lesz a felbontott örökbefogadás vagy a csendesen szenvedő család.
-
A kormányt kritizálókat nyilván sosem fogják elítélni. De a vegzálásuk politikai haszna bőven elég.
-
Egy mesterségesen beszabályozott, lecsökkentett sebességkorlátozásnál nagyobb a kísértés a gyorshajtásra. Vitasorozat a budapesti forgalomcsillapítási tervről.
-
Fel kell ismernünk, hogy a válság után Európa nem lehet, és nem is lesz ugyanaz, írja közös levelében az Európai Bizottság, az Európai Tanács és az Európai Parlament elnöke.
-
A városi gyorshajtás nálunk kis kockázatú, bocsánatos bűn, a halálos áldozatok száma pedig magas. A Magyar Kerékpárosklub elnökének írása a budapesti sebességcsökkentési tervekről.
-
Épp reggelit csináltam a gyerekeknek, amikor zajt hallottam a borospincém felől. Megvolt a tetőzés.
-
Áder János és a kormánypártok teljesen más mozit néznek, amikor azt mondják, Magyarország olyan ország, ahol mindenki szabadon mondhatja el a véleményét.
-
A kurzusrágalmakkal szemben Rajk László valójában elsőként tanította ebben az országban, hogy a múlt bűneivel a családi örökség dacára is szembe kell nézni. Haraszti Miklós írása.
-
A mi kínai gyorsteszteinkkel a maximális egészségnyereség a törzs-és karizmok erősödése, miközben kidobjuk őket a kukába - írja Ferenci Tamás biostatisztikus.
-
Schmidt Mária írása Rajkról undorító, de felvet egy fontos kérdést. Ha nincs nemzeti konszenzus, hogy ki hős, bűnös vagy áldozat és miért, áldozatot sincs értelme hozni egymásért. Braun Róbert írása.
-
Müller Cecília is rendszeresen elmondja: időnként menjünk szabad levegőre, sétálni, kirándulni. De hogyan, ha minden le van zárva?
-
Bár a világ jegybankjai, kormányai pont azon dolgoznak, hogy ne mélyüljön a válság és az emberek ne fogják vissza a költekezésüket, Domokos László pont az ellenkező irányba megy, és takarékoskodásra szólít fel.
-
Rengeteg a dilemma, hogy mi változik majd, ha egyszer elmúlik a koronajárvány. A PwC stratégiai igazgatójának írása.
-
A magyar egészségügy az elmúlt másfél évtizedben jórészt éppen az EU-s forrásoknak köszönhetően tudott szinten maradni, sőt fejlődni.
-
A Fidesz visszataszító belpolitikai háborúba kezdett, ami veszélyezteti a magyar emberek biztonságát. Tóth Bertalan írása.
-
Le fog állni a gazdaság, az ellenzék mégis már most, előre meg akarja nyerni a választást, és belesétált Orbán csapdájába. Keszthelyi András írása.