Ha a ciklus első másfél évét idézzük fel, Demszkynek esélye sem volna dobogóra kerülni Monnyon le szavazásunkban, de az elmúlt másfél évben olyan tempóban kerültek napvilágra ilyen-olyan ügyei, mint aszfaltozógép a kampányszerű útfelújítás idején. Lemondása mellett tulajdonképpen elég csak felidézni az 1990-es Beszélő (az SZDSZ mellett akkor aktívan kampányoló ellenzéki lap) budapesti mellékletében írottakat. 1996-ig 4-es metrót (2010-re?), csepeli Manhattant (mostanában kezdődik a projekt), 1-es villamost Őrmezőig, kerékpárosbarát közlekedést (évente 10 kilométert bővül a bicikliút-hálózat, nagyrészt festéssel) és még számos olyan dolgot ígért, aminek még ma sincs se híre, se hamva.
De maradjunk ennél a ciklusnál: 2002-es megválasztása után például többször hangoztatta, hogy a BKV csődbe megy, a szolgáltatás színvonala nem tartható. Azóta sem hallottunk a cég átfogó reformjától, csak milliárdos, az államtól kikuncsorgott adósságkonszolidációról, de ha épp úgy adódik, kiderül, hogy szinte ingyen át lehet szervezni a járatokat úgy, hogy mindenhova jusson éjszakai busz. Egy ideig lehetett azzal érvelni, hogy Orbánék bűne az Erzsébet téri gödör, de a félkész, és már repedező létesítményt azóta sem sikerült befejezni. A főpolgármester aztán nyilván kétségbe esett, különben mi másért kampányolt volna közpénzből az amerikai adófizetőknek a Forbes magazinban Aba Botonddal az oldalán? Nagy dirrel-dúrral harangozta be Demszky az aluljárós internetet, aminek ma is nagy hasznát vesszük.
Demszky 2004-ben pedig valóságos mélyrepülésbe kezdett, egyik leglátványosabb öntökönszúrós pr-akciója az volt, amikor arra kérte a főrendőrt, ne büntessék azokat az autósokat, akik a kátyúk miatt tülkölve tiltakoznak. Aztán gyorshajtásért szégyenszemre elvették a jogsiját, holott áron alul bérelhetett volna egy lomha luxusterepjárót, amivel horvátországi nyaralójába is eljuthat. Ha éppen nincs Budapesten tornádó, de még EP-választási kampány sem, mert a kettő együtt nagyot szólt volna. Decemberre is kijutott neki a Monnyonle! taktusaiból: lánya önkormányzati segítséggel szeretett volna lakáshoz jutni. 2005 első fele ezért az őrült kampányolással telt: kiderült, hogy egy év alatt az utak 8, és nem csak 3 százalékát lehet felújítani, sőt még 2-es metró felújítása is úgy lett eladva, mintha épülne már a 4-es, és egyáltalán: a trombitaszóval, MSZP-vel együtt (de máskor ellenében) meghirdetett Podmaniczky-program is csupán egy újabb bőr lehúzása egy évek óta hangoztatott fejlesztési tervről.