Változhat az érettségi menete
- A KRÉTA-rendszert javasolja az Oktatási Hivatal a távoktatáshoz
- Lefújták a NAT-elleni tüntetést is a koronavírus miatt
- A NAT kidolgozója szerint az iskola nem a gyerekek igényének kielégítésére való
- Kásler: Szeptembertől már az új tantervek szerint tanítanak az iskolákban
- Iskolatévé lesz a közmédia kulturális csatornájából
- Maruzsa: Pár nap kell az iskolákban a digitális munkarendre való átálláshoz
További Belföld cikkek
- Székely János püspök: Az ünnep az egy kincs, és ezt mindenki érzi
- A Madách Imre Gimnázium leváltott igazgatója szerint az iskolai mobiltörvény abszolút hungarikum
- Felsővezetéki hiba és több járműhiba is volt a MÁV-nál vasárnap reggel
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
- Készüljön fel, érkezik a havazás Magyarországra!
Interjút adott az Inforádiónak az Emmi köznevelésért felelős államtitkára, Maruzsa Zoltán, a téma természetesen a koronavírus-terjedés miatt hétfőtől elrendelt távoktatás volt. Maruzsa az Aréna című műsorban elmondta, hogy tapasztalataik szerint az átálláshoz elég volt egy-két nap, és az eredményekből úgy tűnik, egyáltalán nem vállalkoztak lehetetlen feladatra. Úgy tudja, a tanárok is jól fogadták az új rendszert, pontosabban:
Ez egyelőre nem egy reprezentatív felmérés, visszajelzés az ügyről, de azt tapasztaljuk, hogy boldogság van szerte a rendszerben. Akikkel beszélünk, akiket kérdezünk, azt mondják, hogy 'a kollégák felzárkóztak a feladathoz.'
Az államtitkár szerint a digitális munkarendszerhez fejlesztett KRÉTA-rendszer is jól működik, ahogyan a szeptemberi indulásra szánt digitális tankönyvek is használhatónak bizonyultak idáig.
A számonkérés, feleltetés is megoldható online
– tette hozzá. Maruzsa szerint egy ilyen radikális lépést az oktatásban soha, senki nem mert volna meglépni, azonban ez a kényszer szülte helyzet szemléletváltáshoz vezethet. Hozzátette: vannak települések, ahol a tananyagot postán küldik ki, azoknak pedig, akik kérik, biztosítják a kiscsoportos gyermekfelügyeletet.
Az érettségi előtt még a középiskolai beiratkozásról beszélt, és azt mondta, elképzelhető, hogy akár júniusig elhalasztják azt, az érettségiről pedig úgy nyilatkozott, hogy a kormány oktatási akciócsoportja már
dolgozik az érettségi lebonyolításának különböző forgatókönyvein.
Úgy véli, ha a járvány mérsékelten terjed tovább, akkor akár több tantermet használva az eddigi szabályok szerint is megtarthatóak a vizsgák, ha azonban a helyzet romlana, több lehetőség is van. „[...] nyilván szóba jöhet mind az időbeni eltolás, mind pedig egyéb oktatási-, levezetési megoldások. [...] "Azért nem szeretnék erről pedig most több konkrétumot mondani, mert kellő időben a kormány erre nézve meg fogja hozni a döntéseket. Egyelőre minden érettségizőnek azt tanácsolom, hogy a felkészülésre fókuszáljon. És természetesen kezelni fogjuk úgy a helyzetet, ahogyan a körülmények ezt lehetővé teszik” – mondta.
Maruzsa hozzátette: a módosított NAT-ot mindenképpen bevezetik szeptemberben, meglátása szerint pedig a pedagógusoknak a kialakult helyzetben több szabadideje van, így van lehetőségük elvégezni az alaptantervvel kapcsolatos feladatokat.
Helyreigazítás
Cikkünkben azt a hamis látszatot keltettük, mintha Maruzsa Zoltán, az Emmi köznevelésért felelős államtitkára a saját álláspontjaként közölte, hogy a pedagógusoknak a kialakult járványügyi helyzetben több szabadideje van. A cikkünk ugyanis azt a valós tényt, hogy Maruzsa Zoltán egy interjú során azt mondta, hogy hallott már olyan álláspontot is, hogy most azzal, hogy nem kell bemenni, nem kell hazamenni, és teljesen átalakult az oktatás, ez számos kolléga esetén inkább némi szabadidőt generált, abban a hamis színben tüntette fel, mintha ez a saját álláspontja lenne.”
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete pénteken közleményben reagált Maruzsa Zoltán interjújára, többek között azt, hogy szerintük a jelenlegi helyzetben el kell halasztani a NAT bevezetését, mivel „a digitális munkarendre egyetlen hétvége alatt történő átállás nagyon sok esetben nemhogy kevesebb munkát jelent, hanem komoly plusz terheket hozott a pedagógusok életébe. Az oktatásirányítás még azzal sem segítette ebben a pedagógusokat, hogy legalább a tavaszi szünetet előrehozta volna.”
A KRÉTA-rendszerrel kapcsolatban megjegyzik, hogy „bár a digitális átállás valóban tiszteletre méltó energiákat szabadított fel az oktatás szereplőiben, ha valamivel kapcsolatban mégis számtalan kifogás érkezett, akkor az éppen a KRÉTA rendszer alkalmatlansága, lassúsága és az a felesleges adminisztrációs teher, amelyet a rendszeren keresztül jelenleg is elvárnak a pedagógusoktól.”
Vannak, akiknek már nincsenek kérdéseik, és vannak, akik az Indexet olvassák! Támogasd te is a független újságírást, hogy ebben a nehéz helyzetben is tovább dolgozhassunk! Kattints ide!