Kemény kritikával szúrt oda a MÁV-nak Vitézy Dávid

2023.07.26. 14:44
Közlekedési káosz alakult ki szerda reggel a Nyugati pályaudvaron, miután kigyulladt egy vonat Kőbánya-Kispesten. A történtekről éles kritikát fogalmazott meg közösségi oldalán Vitézy Dávid. A BKK korábbi igazgatója személyesen is átélte a vasúti közlekedésben kialakult problémákat. Véleménye szerint a „MÁV működési kultúrája egyáltalán nincs rendben″.

Mint írtuk, nagy zűrzavart okozott szerda reggel, amikor kigyulladt egy szerelvény Kőbánya-Kispesten. A Lajosmizséről a Nyugati pályaudvarra tartó, Kőbánya-Kispestről 7.25-kor továbbindult S21-es vonat meghibásodott, ezért egy vágányon akadályozta a forgalmat Zugló és Kőbánya-Kispest között.

A tűzoltók lekapcsolták az áramot Kőbánya-Kispest vasútállomáson, így kérdéses volt, hogy egyáltalán mikorra áll vissza a vonatok közlekedése. Az utasok közül sokan munkába mentek a reggeli vonattal, ezért felháborodtak a történtek miatt.

„A MÁV működési kultúrája egyáltalán nincs rendben”

Az esetről Vitézy Dávid korábbi BKK igazgató is csalódottan írt közösségi oldalán.

A volt közlekedési államtitkár beszámolt róla, hogy szerda reggel ő is a Nyugati pályaudvarról szeretett volna Debrecenbe menni, de sejtette, hogy „ez nem lesz ennyire egyszerű”. Mint írta, egy „47 éves Csörgő dízelmozdony” képes volt egymaga bedönteni egy elővárosi közlekedést, ami szerinte jól illusztrálja, hogy miért problémás a fejlesztéseknek az elhúzódása.

Felidézte, hogy több száz utas nézte órákon át tanácstalanul a kijelzőt. 

Az ország legforgalmasabb főpályaudvarán tanácstalanul várakozó több száz ember között nincs egy vasutas se, aki tájékoztatást adna.

– ismertette.

Megjegyezte, hogy nyilván nem történt katasztrófa, de ismét nyilvánvaló volt számára, hogy „a MÁV működési kultúrája és a saját utasaihoz való viszonya egyáltalán nincs rendben”. Hozzátette, hogy ennél többre is képesek lehetnénk Magyarországon, ugyanis a „korrekt tájékoztatás megszervezése″ nem kizárólag pénzkérdés. Véleménye szerint apróságokon is múlhat, egy bajban lévő utas mennyire érzi úgy, hogy odafigyelnek rá.