Megszólalt a Wizz Air az elmúlt napok botrányai után, nekiment a légiirányításnak
További Belföld cikkek
- Teljesen kiégett egy hajó a Tiszán
- Sokan azt hitték, médiahack, de igaz: örökre bezárja kapuit a MikulásGyár
- Káoszról számolt be a bombariadó miatt megszakadt fővárosi buli egyik résztvevője az Indexnek
- Nyolcszáz hátrányos helyzetű gyermek látogatott el a Parlamentbe
- Emelkedik a hivatalból kirendelt igazságügyi szakértők óradíja
Az elmúlt napok időjárási viszontagságai és résidőproblémái nagyban érintették a teljes európai légi közlekedést, és így a Wizz Air működését is – kezdte sajtóközleményét a légitársaság. A járattörléseket és a késéseket az időjárási viszontagságokkal magyarázzák, amely megnehezítette a légiforgalmi irányító hatóságok és az Eurocontrol számára a légiforgalom kezelését az egész iparágban.
Csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés adódott össze az európai légtérben, ebből 360 ezer közvetlenül a viharos időjárás miatt következett be.
Az elmúlt négy hétben a Wizz Air-gépen 30 ezer percnyi résidőkéséssel többet szedtek össze, mint a tavalyi év azonos időszakában. Viszont meglátásuk szerint ez a probléma messze túlmutat a légitársaságok hatáskörén, a légiforgalmi irányítási rendszerekben látják a problémát.
Iparági szereplőként kötelességünk felemelni a hangunkat a kialakult helyzettel kapcsolatban, és határozottan kérni a hatóságoktól, hogy haladéktalanul megnyugtatóan rendezzék a légiirányítás problémáit
– írták.
A Wizz Air kihangsúlyozta, hogy ők mindent megtettek, hogy felkészüljenek a nyári csúcsidőszakra, SMS-ben és e-mailben is értesítik utasaikat a változásokról, de csak azokat, akik közvetlenül náluk vették a jegyüket. Ráadásul csak ezek az utasok tudják közvetlenül elérni az ügyfélszolgálatot és első kézből tájékozódni az eseményekről.
Hozzátették, hogy mivel a probléma nemcsak őket, de több légitársaságot is érint, ezért a szállodai kapacitások végesek lehetnek egy-egy ilyen késés vagy járatkimaradás helyszínén, de mindent megtesznek annak érdekében, hogy szállást biztosítsanak az érintetteknek. Ha mégsem sikerül, akkor a Wizz Air megtéríti az utasok szállásköltségeit.
A botrány fokozódik
Ahogy arról mi is beszámoltunk, hetek óta hatalmas gondok vannak a fapados légitársaságok járataival. A magyar–skót Eb-meccsre nem érkeztek meg a magyar szurkolók Ferihegyről, viszont Rómából meg hazajutni nem tudtak az emberek.
Az azt megelőző napon Törökországba nem jutottak el a nyaralni vágyók, a Ryanair Barcelonából nem hozta haza a nyaralókat, majd pár nappal később Bariból és Milánóból sem jutottak el Budapestre az utazni vágyók, de Ferihegyről sem tudtak elindulni Palermóba és Algheróba.
Ebben a cikkünkben összegyűjtöttük, hogy mit érdemes tudni a járatkiesések okozta kártérítésekről, mikor és mennyit köteles fizetni egy-egy légitársaság, ha nem juttatják el időben az utast a kívánt állomásra.