Megszűnik a Volánbusz, jön a MÁV Személyszállítási Zrt.

2024.07.25. 16:05
MÁV Személyszállítási Zrt. néven folytatja tovább tevékenységét a Volánbusz Zrt. és a MÁV-Start Zrt., a jogi és adminisztratív folyamatoknak 2024 végére le kell zárulniuk.

Lázár János építési és közlekedési miniszter hivatalosan is elrendelte a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését – közölte a Magyarbusz.info

Mint írták, azt említett a két állami vállalat, továbbá a MÁV-HÉV Zrt. és a MÁV Rail Tours Kft. egyetlen társaságként folytatja majd tovább tevékenységét

MÁV Személyszállítási Zrt. néven.

A fúzióval a Volánbusz elveszti márkanevét és beleolvad az új társaságba, de az integrációnak elsősorban cégjogi jelentősége van, és a dolgozók napi munkavégzését alig észrevehetően érinti. A jogi és adminisztratív folyamatoknak év végéig kell lezárulniuk. Ugyanakkor a Volánbusz mint brand nem szűnik meg, a buszokon például továbbra is ott lesz a jól ismert logó.

Mint ismert, a Volánbusz és a MÁV-Start összevonása már tavaly télen elkezdődött, amikor az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) úgy rendelkezett, hogy 2023. december 1-től közös vezérigazgató és egyesített igazgatóság irányítja a két nagy, személyszállítással foglalkozó közszolgáltató vállalat tevékenységét. 2024. február 1-je óta pedig már egységes szervezeti felépítés alapján működnek. 

Lázár János szerint tízéves folyamat ér véget

A közlekedési miniszter Facebook-oldalán kommentálta a híreket.

Az integrációs folyamat nem most, hanem 10 éve kezdődött, a Volánbusznak a MÁV-ba történő beolvasztásával csak pont kerül a végére. A hatékony és fenntartható működéshez egyetlen nagy, integrált nemzeti közlekedési vállalatra van szükség, ami a magyar vasúttársaság bázisán épül fel. Egységes tarifarendszer és menetrend, kisebb, de hatékonyabb vezetés, a felesleges párhuzamosságok fenntartása helyett összehangolt közlekedési szolgáltatások.

– írja Lázár. Hozzátette, hogy bevezették a vármegye- és országbérletrendszert, valamint a fővárosban megszületett az agglomerációs megállapodás is. Egy cég alá tartozik a MÁV, a Volán és a HÉV, a többi csak „az eddigi átláthatatlan cégstruktúrán élősködő kisebb-nagyobb erőcsoportok utóvédharca.