- Belföld
- máv
- máv-hév
- járatritkítás
- hév
- vitézy dávid
- agglomeráció
- budapest
- bkk
- budapesti közlekedési központ
Vitézy Dávid szerint meghátrált a MÁV vezetése, mégsem lesz HÉV-járatritkítás
További Belföld cikkek
- Megérkezett a havazás, baleseteket és fennakadásokat okozott az utakon
- Uszály ütközött a Margit híd lábának, több hajóban is kárt tett
- Orbán Viktor: A békéről beszélni Európában olyan volt, mintha ördögöt idéznél
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
- Parázs vita alakult ki Magyar Péter és Fülöp Attila között
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője jelentette be, hogy a MÁV immár a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) írt levelében is meghátrált a nagy felháborodást kiváltó HÉV-járatritkítási tervektől.
„Az agglomerációs megállapodás 1.5 pontja szerinti együttműködés keretében ezúton tájékoztatom, hogy a HÉV 2024/2025. évi közszolgáltatási menetrendje vonatkozásában módosítást nem tervezünk, a jelenleg érvényben lévő menetrendek szerint tervezzük a közlekedést a továbbiakban” – olvasható a Hegyi Zsolt (MÁV Zrt.) és Pál László (MÁV–HÉV Zrt.) vezérigazgatók által aláírt levélben.
A vállalat azt ígérte, hogy a fővárosi és agglomerációs közszolgáltatás magas színvonalú ellátását célzó közös szakmai munka iránt továbbra is elkötelezettek, és bíznak az ehhez elengedhetetlen jó partneri együttműködésben a BKK-val.
Úgy tűnik, valahogy mégis sikerül megjavítani néhány alkatrészhiány miatt félreállított vonatot. Legyen is így a valóságban, ellenőrizni fogjuk. A HÉV-vonatok cseréje és a pályák felújítása ettől még ugyanolyan sürgető, a leállított HÉV-fejlesztéseket újra kell indítani. Ennek érdekében továbbra is küzdeni fogunk
– fűzte hozzá Vitézy Dávid.
A MÁV és a HÉV körül az előző héten kezdődtek viták, miután egy sajtócikkben kiszivárgott dokumentumok alapján azt írták, hogy járatritkításokra lehet szükség. Az írásnak a kialakult közéleti vita mellett személyi következménye is lett, mivel Lázár János építési és közlekedési miniszter pár nappal a cikk megjelenése után elbocsátotta Nagy Gábort, a fővárosi agglomeráció elővárosi vonatait működtető MÁVHÉV Zrt. vezérigazgatóját.