Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mégsem takarított meg 11 milliárdot a BKV 2007-ben

2008.04.25. 17:23
11 milliárd forint a BKV vesztesége a cég idei üzleti terve szerint, de nem túlzás azt állítani, hogy ez a szám az év végére elérheti a 15 milliárd forintot, mondta az Inforádiónak Vitézy Dávid, a társaság felügyelő bizottságának tagja a testület pénteki ülése után. A bizottság nem találta a városvezetés által emlegetett 11 milliárd forintos megtakarítást sem.

Határozatban mondta ki pénteki ülésén a BKV felügyelő bizottsága, hogy nem látja igazoltnak azt, hogy a cég a stabilizációs program során 11 milliárd forintot megtakarított, mondta az Inforádiónak Vitézy Dávid, a BKV felügyelő bizottságának tagja, a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület szóvivője. Hozzátette, hogy a társaság ugyan valamennyit spórolt tavaly, hiszen ezer embert elbocsátottak, de nem tudni pontosan, hogy mennyit.

Az üzleti terv fő számairól szólva Vitézy Dávid elmondta, hogy a BKV idén mintegy 119 milliárd forintból működik. A tervezett idei veszteség 11 milliárd forint, de Vitézy Dávid szerint már most látszik, hogy ezt az összeget az év végére jóval meghaladja majd a hiány.

A hiány kialakulásáról szólva közölte, hogy a tavaly év eleji nullszaldós tervről indulva 2007 őszére hatmilliárd forintra nőtt a tervezett hiány - erre hivatkozva jelentették be a járatritkítási terveket -, az elmúlt hónapokban pedig a szám fokozatosan 11 milliárd forintra emelkedett. Vitézy Dávid szerint nem túlzó becslés, hogy a veszteség mértéke az év végére elérheti a 15 milliárd forintot.

A felügyelő bizottság tagja szerint két agasztó eleme van az üzleti tervnek. Az egyik a 300 fős létszámcsökkentés terve, amelyet a szakszervezettel folytatott tárgyalások során a menedzsment visszavont ugyan, de most mégis szerepel a dokumentumban. Ez Vitézy Dávid szerint azért aggályos, mert már a tavalyi létszámleépítések is azt eredményezték, hogy csökkent az üzembiztonság, a további leépítések pedig még több járatkimaradást okozhatnak.

Még több meghibásodáshoz, még több lerobbanáshoz vezethet az is Vitézy Dávid szerint, hogy az anyagköltségek 2008-ban csökkennek, mert ez azt jelenti, hogy a karbantartásra még kevesebbet költenek majd. A másik aggasztó elem pedig az, hogy bár a menetrendi változásokat még nem fogadta el a főváros, az üzleti tervben mégis szerepel egy jelentős telephely, az Orczy téri Baross kocsiszín eladása.