Friderika
12 °C
29 °C

Mégsem takarított meg 11 milliárdot a BKV 2007-ben

2008.04.25. 17:23
11 milliárd forint a BKV vesztesége a cég idei üzleti terve szerint, de nem túlzás azt állítani, hogy ez a szám az év végére elérheti a 15 milliárd forintot, mondta az Inforádiónak Vitézy Dávid, a társaság felügyelő bizottságának tagja a testület pénteki ülése után. A bizottság nem találta a városvezetés által emlegetett 11 milliárd forintos megtakarítást sem.

Határozatban mondta ki pénteki ülésén a BKV felügyelő bizottsága, hogy nem látja igazoltnak azt, hogy a cég a stabilizációs program során 11 milliárd forintot megtakarított, mondta az Inforádiónak Vitézy Dávid, a BKV felügyelő bizottságának tagja, a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület szóvivője. Hozzátette, hogy a társaság ugyan valamennyit spórolt tavaly, hiszen ezer embert elbocsátottak, de nem tudni pontosan, hogy mennyit.

Az üzleti terv fő számairól szólva Vitézy Dávid elmondta, hogy a BKV idén mintegy 119 milliárd forintból működik. A tervezett idei veszteség 11 milliárd forint, de Vitézy Dávid szerint már most látszik, hogy ezt az összeget az év végére jóval meghaladja majd a hiány.

A hiány kialakulásáról szólva közölte, hogy a tavaly év eleji nullszaldós tervről indulva 2007 őszére hatmilliárd forintra nőtt a tervezett hiány - erre hivatkozva jelentették be a járatritkítási terveket -, az elmúlt hónapokban pedig a szám fokozatosan 11 milliárd forintra emelkedett. Vitézy Dávid szerint nem túlzó becslés, hogy a veszteség mértéke az év végére elérheti a 15 milliárd forintot.

A felügyelő bizottság tagja szerint két agasztó eleme van az üzleti tervnek. Az egyik a 300 fős létszámcsökkentés terve, amelyet a szakszervezettel folytatott tárgyalások során a menedzsment visszavont ugyan, de most mégis szerepel a dokumentumban. Ez Vitézy Dávid szerint azért aggályos, mert már a tavalyi létszámleépítések is azt eredményezték, hogy csökkent az üzembiztonság, a további leépítések pedig még több járatkimaradást okozhatnak.

Még több meghibásodáshoz, még több lerobbanáshoz vezethet az is Vitézy Dávid szerint, hogy az anyagköltségek 2008-ban csökkennek, mert ez azt jelenti, hogy a karbantartásra még kevesebbet költenek majd. A másik aggasztó elem pedig az, hogy bár a menetrendi változásokat még nem fogadta el a főváros, az üzleti tervben mégis szerepel egy jelentős telephely, az Orczy téri Baross kocsiszín eladása.