Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Közlekedés nem épült az Aréna pláza mellé

2007.11.14. 15:02
Nehéz lesz autó nélkül megközelíteni Budapest legnagyobb bevásárlóközpontját: a két metróállomás között található plázához egy félóránként járó busszal és a zsúfolt Kerepesi úton közlekedő egyetlen trolival lehet eljutni.

Már most is gyakran van dugó a Kerepesi úton, a jövőben azonban ez sokkal rosszabb lehet. A város legnagyobb bevásárlóközpontja ugyanis úgy nyílik meg, hogy a környék tömegközlekedését eközben senki sem oldotta meg, mondta az Infó rádiónak Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE) szóvivője.

Az Arena pláza megközelíthetősége

Csütörtökön nyílik Budapest legnagyobb bevásárlóközpontja, de hogy mindez mekkora káoszt okoz a környék jelenleg is túlzsúfolt közlekedésében, az egyelőre megjósolhatatlan.

Az Arena Plaza a Kerepesi úton, éppen két metrómegálló között van, amelyek meglehetősen messze is vannak egymástól. Gyalogosan ezért szinte megközelíthetetlen, főleg, hogy nem sok embernek van kedve a forgalmas Kerepesi úton sétálni, az autók mellett.

Vitézy Dávid elmondta, jelenleg egyetlen közlekedési eszköz jár arra, a 80-as troli, amely azonban jelenleg is túlzsúfolt. A beruházó ugyan elindít egy saját buszjáratot, az egyesület szóvivője szerint ez azonban nem oldja meg a problémát, mivel legfeljebb két busz cirkulál majd a környéken, így ezek félóránként indulnak el.

Mint mondta, a beruházót arra kellett volna kötelezni, hogy járuljon hozzá a környék tömegközlekedésének fejlesztéséhez. Ezzel azonban nem most, hanem még akkor kellett volna foglalkozni, amikor kiadták a bevásárlóközpont építési engedélyét, akkor ugyanis a főváros még jó alkupozícióban volt.

Szerinte szomorú, hogy Budapesten úgy épülhetnek fel lakóparkok vagy bevásárlóközpontok, hogy a beruházó számára senki sem írja elő a tömegközlekedés fejlesztését. A pláza építésénél az autósokra gondoltak: 2800 férőhelyes parkolóval várják őket.