Hozzátette, a BKV adósságállománya elérte azt a szintet, ami után már nem vehetnek föl további hiteleket. A főváros vagy a központi költségvetésből fizeti vissza az adósságot, vagy a közlekedési adó bevezetése után megnövekedett adóbevételeiből. Ha ezek egyike sem teljesül, akkor kényszerülhetnek a BKV tarifáinak 30-40 százalékos emelésére.
A fővárosi Fidesz és az MSZP nem támogatja
A Fidesz felelőtlenségnek tartja a közlekedésiadó-javaslatot, mondta Kupper András, a Fidesz fővárosi frakciójának vezetője a rádiónak. Szerintük a Böhm András SZDSZ-es képviselő által a parlament elé terjesztett adójavaslat csak arra szolgál, hogy Atkári János meg tudja indokolni a BKV-jegyár tervezett 30-40 százalékos emelését. (A javaslatot egyébként maga az SZDSZ sem támogatja.) A Fidesz javaslata, hogy a főváros vállaljon részt a BKV finanszírozásában, és szükség lenne a közlekedési vállalat reformjára is.
A fővárosi MSZP biztosan nem támogatja a 30-40 százalékos tarifaemelést, mondta Gy. Németh Erzsébet frakcióvezető. Hozzátette, a kormánnyal tárgyalnak arról, hogy az állam kevesebb pénzt vonjon el a fővárostól, s így lehetővé váljon a BKV működési költségeinek kifizetése. Mint mondta: "Az más kérdés, hogy a központi költségvetésből a főváros részesedése olyan legyen, hogy ezt a több mint tízmilliárd forintos támogatást oda tudja adni a BKV-nek." Szerinte a 30-40 százalékos áremelés már az a kategória, amit a lakosok nem tudnak megfizetni.