Visszavonta Balogh Zsolt megbízott BKV-vezérigazgató Somodi László vezetői megbízatását. Somodi a sok vitát kiváltó paraméterkönyv elkészítéséért felelős vezető volt a BKV-nál. A hivatalos indoklás szerint azért hívják vissza, mert a paraméterkönyv nem megfelelő szakmai színvonalon készült el. Igaz, többen azt állítják, ez inkább a politikai megrendelést adó fővárosi vezetés sara, hiszen Somodi és csapata mindig olyan paraméterkönyvet készített, amit rendeltek tőle.
Távozik posztjáról Bosnyák Gyula, a paraméterkönyvvel kapcsolatos koordinációval idén februárban megbízott stratégiai igazgató is.
Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató megköszönte mindkét vezető munkáját, s egyszersmind Somodi Lászlónak egy másik munkakört is felajánlott. A szakember feladata a továbbiakban a Budapesti Közlekedési Szövetséggel, a régióval és az agglomerációs településekkel való kapcsolattartás lenne, amennyiben a kedd reggeli hatáidőig elfogadja azt.
Somodi menesztését Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője elfogadhatatlannak tartja. A szóvivő elmondta, hogy a BKV felügyelő bizottsági tagjaként is elvesztette bizalmát a cégvezetésben, és Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató, valamint mindkét még meglévő helyettesének menesztését tartja indokoltnak. "A BKV történetének legmélyebb krízisét éli. Somodi menesztésével egyetlen szakember sem maradt a cégvezetésében. Sőt, olyan sem, aki már 2007. előtt érdemben foglalkozott volna városi közlekedési kérdésekkel" - mondta Vitézy.
A szóvivő szerint a Somodi menesztése előtti közleménycsata példátlan és gusztustalan, az 1970-es évek hazugságkampányaira emlékeztető. Mint közölte, a történtek mögött Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes bosszúja gyanítható. A szocialista politikus ugyanis sérelmezte Somodi Lászlónak a paraméterkönyv elkészítésével kapcsolatos ténykedését, emlékeztetett.
A VEKE szerint a kialakult helyzet miatt a BKV utasainak egyre kisebb az esélyük egy normális, utasközpontú paraméterkönyvre. Ha a BKV-n belüli leszámolás folytatódik, sőt átterjed a Közlekedési Ügyosztályra, hamar működési zavarok léphetnek fel a cég működésében, ami a napi üzemben is zavarokat okozhat - mondta el Vitézy Dávid.