További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Új vagy használt buszokat vásárolna a BKV: a cég felügyelőbizottsága pénteken dönt, hogy támogatja-e a legfeljebb 45 darab, alacsony padlós, új vagy használt csuklós jármű beszerzésére irányuló eljárás megindítását, olvasható a Heti Válasz című lap csütörtökön megjelenő számában.
A cikk szerint az előző, elhíresült használtbusztender sikertelensége után a közlekedési cég pályázatában ezúttal is a kedvező ajánlati ár szerepel a legnagyobb súllyal, miközben a BKV a járművek életkorát, éves karbantartási költségét nem venné be az értékelési rendszerbe.
Mindez azt jelenti, hogy megint azok a kereskedők pályázhatnak a legnagyobb eséllyel, akik olcsó használt buszokat ígérnek, így nem lesz hátrány, ha járműveik öregek lesznek, amelyeknek drága a fenntartása, állítja a cikk.
Vitézy Dávid az Index érdeklődésére megerősítette, hogy a péntek reggel kezdődő felügyelőbizottsági ülésen napirenden lesz az újabb busztender kérdése.
Használt, csuklós
A BKV Zrt. kommunikációs osztálya szerdán azt közölte az MTI-vel, hogy az egyre inkább elöregedő járműállomány fiatalítása érdekében mindenképpen szükség van autóbuszok vásárlására. Ezért a társaság terveiben szerepel a buszbeszerzés, döntés azonban nincsen arról, hogy milyen - új vagy használt, csuklós vagy szóló - buszok vásárlását tervezik, közölte a BKV sajtó.
A BKV állításával szemben, a Heti Válasz információival egybevágóan úgy tudjuk, hogy már van részletes tenderkiírás a buszok közvetlen beszerzésére: a BKV konkrétan csuklós buszokat akar vásárolni, és a kiírásban valóban nem szerepel a járművek életkora, és a karbantartás kérdése. Sőt a tavaly elhagzott Demszky-ígéret ellenére (ami szerint a jövőben csak légkondis járművet vesz a BKV), a légkondicionálók léte sem esik nagy súllyal a latba - 100-ból 5 pontot ér ha van klíma a pályázó járműben. Mindezek arra utalnak, hogy lehet ugyan új buszokkal is pályázni, de nagy valószínűséggel az olcsó, tehát jó pár éves, használt buszokra van szabva ismét a kiírás.
Botrányos előzmények
Mint ismeretes, a BKV tavaly december 11-én hirdetett buszpályázatot: az autóbuszpark fiatalítására vásároltak volna nyolcvan darab 4-5 éves, környezetkímélő járművet. A beszerzési pályázat érdeklődői közül azonban csak a Volvóval szoros kapcsolatban álló székesfehérvári Alfa Busz Kft. tett ajánlatot, 84 db használt genfi Volvo felajánlásával.
A Heti Válasz a tender kiírását követően azt írta: Antal Attilának, a BKV vezérigazgatójának fia havi fizetést kap attól a cégtől, amely a Volvóval közösen, egyedüliként pályázott a közlekedési társaság használtbusztenderére. A BKV Zrt. sajtóosztálya az ügy napvilágra kerülésekor tagadta, hogy a BKV Zrt. vezérigazgatójának fia az Alfa Busz Kft. alkalmazásában állt volna.
Mint kiderült, Antal Attila fia a cég alvállalkozója volt. A BKV felügyelőbizottsága azonban nem állapított meg összeférhetetlenséget, hiszen végül nem született szerződés a két cég között. Antal Attila az ügy vizsgálata alatt, egészségügyi okokra hivatkozva adta be felmondását.