Újabb BKV-s busztender a láthatáron

2008.06.25. 20:25
Lapértesülés szerint küszöbön az újabb BKV-s busztender, a közlekedési cég negyvenöt busszal fiatalítaná a flottát. A BKV állítja: még nem körvonalazódott a kiírás, nem hivatalosan azonban úgy tudni, hogy vadiúj buszoknak most sem lesz sok esélye.

Új vagy használt buszokat vásárolna a BKV: a cég felügyelőbizottsága pénteken dönt, hogy támogatja-e a legfeljebb 45 darab, alacsony padlós, új vagy használt csuklós jármű beszerzésére irányuló eljárás megindítását, olvasható a Heti Válasz című lap csütörtökön megjelenő számában.

A cikk szerint az előző, elhíresült használtbusztender sikertelensége után a közlekedési cég pályázatában ezúttal is a kedvező ajánlati ár szerepel a legnagyobb súllyal, miközben a BKV a járművek életkorát, éves karbantartási költségét nem venné be az értékelési rendszerbe.

Mindez azt jelenti, hogy megint azok a kereskedők pályázhatnak a legnagyobb eséllyel, akik olcsó használt buszokat ígérnek, így nem lesz hátrány, ha járműveik öregek lesznek, amelyeknek drága a fenntartása, állítja a cikk.

Vitézy Dávid az Index érdeklődésére megerősítette, hogy a péntek reggel kezdődő felügyelőbizottsági ülésen napirenden lesz az újabb busztender kérdése.

Használt, csuklós

A BKV Zrt. kommunikációs osztálya szerdán azt közölte az MTI-vel, hogy az egyre inkább elöregedő járműállomány fiatalítása érdekében mindenképpen szükség van autóbuszok vásárlására. Ezért a társaság terveiben szerepel a buszbeszerzés, döntés azonban nincsen arról, hogy milyen - új vagy használt, csuklós vagy szóló - buszok vásárlását tervezik, közölte a BKV sajtó.

A BKV állításával szemben, a Heti Válasz információival egybevágóan úgy tudjuk, hogy már van részletes tenderkiírás a buszok közvetlen beszerzésére: a BKV konkrétan csuklós buszokat akar vásárolni, és a kiírásban valóban nem szerepel a járművek életkora, és a karbantartás kérdése. Sőt a tavaly elhagzott Demszky-ígéret ellenére (ami szerint a jövőben csak légkondis járművet vesz a BKV), a légkondicionálók léte sem esik nagy súllyal a latba - 100-ból 5 pontot ér ha van klíma a pályázó járműben. Mindezek arra utalnak, hogy lehet ugyan új buszokkal is pályázni, de nagy valószínűséggel az olcsó, tehát jó pár éves, használt buszokra van szabva ismét a kiírás.

Botrányos előzmények

Mint ismeretes, a BKV tavaly december 11-én hirdetett buszpályázatot: az autóbuszpark fiatalítására vásároltak volna nyolcvan darab 4-5 éves, környezetkímélő járművet. A beszerzési pályázat érdeklődői közül azonban csak a Volvóval szoros kapcsolatban álló székesfehérvári Alfa Busz Kft. tett ajánlatot, 84 db használt genfi Volvo felajánlásával.

A Heti Válasz a tender kiírását követően azt írta: Antal Attilának, a BKV vezérigazgatójának fia havi fizetést kap attól a cégtől, amely a Volvóval közösen, egyedüliként pályázott a közlekedési társaság használtbusztenderére. A BKV Zrt. sajtóosztálya az ügy napvilágra kerülésekor tagadta, hogy a BKV Zrt. vezérigazgatójának fia az Alfa Busz Kft. alkalmazásában állt volna.

Mint kiderült, Antal Attila fia a cég alvállalkozója volt. A BKV felügyelőbizottsága azonban nem állapított meg összeférhetetlenséget, hiszen végül nem született szerződés a két cég között. Antal Attila az ügy vizsgálata alatt, egészségügyi okokra hivatkozva adta be felmondását.