További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az Index hétfő kora délutántól folyamatosan változó híreket kapott a 2002-es számú Combino villamos meghibásodásáról. Időközben kiderült: a hírek mindegyike igaz volt, csak különböző időkben különböző hibák történtek. Mindig ugyanaz a villamos romlott el, amelyet este háromnegyed nyolckor megint kivontak a forgalomból, és visszaküldtek a Siemensnek.
Schimmer Erzsébet, a BKV illetékese így fogalmazott végül hétfő este sajtóközleményében: "Ma 19.43-kor ismét hibaüzenetet jelzett az a Combino villamos, amelyik délután meghibásodott a Moszkva téren. A végállomáson félreálló villamost a Siemens szerelője megvizsgálta, majd a jármű a hiba körülményeinek további vizsgálata céljából a kocsiszínbe ment."
Az első hír, nem is az első leállásról
Ajtóhiba miatt állt egy Combino a Moszkva téren, adta hírül a HavariaPress hétfő délután. Háromnegyed négy körül újabb hatos villamos romlott el. A Combinón egy "vezérlési és becsukási hiba" történt, ami miatt az egyik ajtó kezelhetetlenné vált.
Tovább betegeskednek a Combinók
A szerelvényt a Siemens gyár szakemberei szerelték az egyik tárolóvágányon. A BKV szerint nem kellett fennakadásra számítani, de ennek ellenére öt szerelvény torlódott össze a Margit körúton.
Ugyanaz a hiba, mint korábban
Az Index a BKV-tól úgy tudja, hogy vezérlési vagy "becsukásvédelmi" hiba volt a villamoson. Ez azt jelenti, hogy az a részegység hibásodhatott meg, amely megakadályozza az ajtót abban, hogy valakinek a kezét becsukja záráskor - ezt már a VEKE szóvivője, Vitézy Dávid mondta el. Vitézy szerint egyébként ez a becsukásvédelmi gátlás újra kinyittatja az ajtót, ami viszont a vezérlésre jelez, és nem engedi a villamost indítani. Ez a szokásos hiba, amely eddig harminc esetben történt meg a VEKE információi szerint.
A BKV úgy tájékoztatta az Indexet, hogy a szerelvény a Moszkva teret fél ötkor már biztosan elhagyta, és a Móricz Zsigmond körtérre még vitt utasokat, onnan viszont kiáll majd a kocsiszínbe, helyette másik Combino áll majd forgalomba. A BKV fődiszpécsere késő délután azt közölte: a megjavított szerelvény újra forgalomba állt.
Többször állt le ugyanaz a villamos
Az Index közben a VEKE-től és a BKV-tól kapott információkat egybevetette, és kiderült, hogy a délutáni csak az egyik leállás volt, dél körül a Moszkva téren ajtóhiba miatt nem ment a 2002-es villamos, aztán délután a becsukásgátló nem működött. Végül este háromnegyed nyolckor megint hibaüzenet érkezett, ez valószínűleg az a számítógépes hiba, amelyre délután a BKV az MTI-nek hivatkozott, és megintcsak a becsukásgátlással függ össze.
A hivatalos verzió hétfő délután
Műszaki hiba miatt egy időre kivontak egy Combino villamost a nagykörúti forgalomból hétfőn - mondta az MTI-nek Schimmer Erzsébet, a BKV Zrt. szóvivője. Mintegy fél órát vesztegelt egy Combino villamos a Moszkva téren. Nem ajtóhiba történt, hanem a számítógép küldött feltehetően téves hibaüzenetet. Úgynevezett "vezérlés és becsuklásvédelmi hiba" lépett fel a szerelvénynél. Ezt azt jelenti, hogy a hat modulból álló "hernyó" egyik csuklószerkezetétől érkezett - feltehetően téves - hibaüzenet. Mindez azonban nem zavarta a forgalmat - mondta a BKV Zrt. szóvivője.
Schimmer elmondta: valamennyi villamoson egész nap ott utazik egy-egy szakember a Siemenstől. A meghibásodás miatt több szakember is a helyszínre sietett.
Vasárnap fékhiba volt?
Az Index úgy értesült a VEKE-től, hogy a most átmenetileg forgalomból kivont villamos, a 2002-es számú jármű vasárnap este is meghibásosodott, akkor fékhiba történt. A BKV ezt cáfolta hétfőn kérdésünkre.
Az 54 méter hosszú "hernyóvillamosok" augusztus 1-je óta nem közlekedtek teljes üzemidőben a Nagykörúton, miután többször meghibásodtak. Elsősorban az ajtókkal voltak problémák. Ezzel kapcsolatban Dirk Rösler, a Siemens AG közlekedéstechnikai ágazatának projektvezetője az MTI kérdésére korábban a cég sajtótájékoztatóján elismerte: típushibáról van szó. Ezért döntöttek a villamosok visszahívásáról és ellenőrzéséről.