Városházi források már akkor Kocsis Istvánt tartották a legesélyesebbnek a BKV vezérigazgatói pályázatán, amikor a Kocsis Istvánt képviselő kommunikációs iroda augusztus elején az MTI-ben tette közzé: kacsa az a hír, hogy a jelölt visszalépett a pályázattól.
Az önkormányzat szocialista frakciója ugyanis az elé került összesítés alapján három pályázót tartott alkalmasnak a posztra: Balogh Zsolt megbízott BKV-vezérigazgatót, Hidvégi Gábort, a Vidámpark Zrt. volt igazgatósági elnökét és Devecz Miklóst, a MÁV és a Hídépítő volt dolgozóját. Az ülés után terjedt el a hír, hogy Kocsis visszalépett.
Ám a fővárosi önkormányzat gazdasági bizottsága végül indoklás nélkül 30 nappal meghosszabbította az elbírálás határidejét. A most pénteki megegyezést jövő kedden szentesítheti a közgyűlés gazdasági bizottsága, de van olyan kezdeményezés is, hogy a vezérigazgatóról a fővárosi közgyűlés döntsön csütörtöki ülésén.
Somlyódy Csaba, a fővárosi önkormányzat gazdasági bizottságának elnöke nem cáfolta és nem erősítette meg a hírt. A szocialista politikus elmondta: a vezérigazgatói pályázatot értékelő háromtagú bizottság várhatóan a jövő héten tesz javaslatot a személyre.
Kocsis István korábban az ÁPV Rt. vezérigazgató-helyettese, majd vezérigazgatója, a Paksi Atomerőmű Rt. vezérigazgatója, később pedig a Magyar Villamos Művek Zrt. vezérigazgatója volt. A MÁV Start igazgatósági elnökeként is tevékenykedett. Az MVM éléről márciusban rúgták ki.
Antal Attila, az előző BKV-vezérigazgató 2008. március 9-én mondott le megromlott egészségügyi állapotára hivatkozva. Ekkor azonban már állt a botrány, mert kiderült, hogy a BKV attól az Alfa Busz Kft.-től venne használt buszokat, amelynek egyik alvállalkozója Antal Zsolt, a BKV vezér fia. A másik nagy port kavart ügy, ami a vezérigazgató távozásához vezetett, az AAM tanácsadó céggel kötött többmilliárdos szerződés.