További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A DBR Metró Projekt Igazgatóság "Felmondott a 4-es metró független mérnöke" című cikkünkben leírtakra reagáló közleményében - az MTI hírével ellentétben - nem cáfolta az Index állítását, miszerint elépítették a metróalagutat. Ezt a DBR szóvivője is megerősítette.
Az MTI hétfői hírének egy részlete
"Még nincs független ellenőrző mérnöke a 4-es metrónak, így nem is mondhatott fel - cáfolta a BKV DBR Metró Projekt Igazgatósága az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében az Index hírportál állítását, csakúgy, mint azt, hogy elfúrták volna a metróalagutat."
Pető Szabolcs, a DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője az Indexnek elmondta, a DBR a hétfői közleményében is azt írta, hogy egy alagútépítés során néhány centiméteres eltérések mindig vannak az eredetileg tervezett nyomvonalhoz képest, ez még a legmodernebb technológia, a pajzsos alagútépítés esetében is természetes, eddig nem tért el azonban a Bamco akkora mértékben a tervezettől, hogy az a vágányok majdani kialakítását befolyásolná.
Klados Gusztáv a felügyelőbizottság ülésén erről azt mondta, hogy az elépítések eddig nem okoztak problémát, mert "mindig az történik minden metrónál, hogy megépül az alagút, és utána megtervezik a végleges vágánytengelyt ahhoz képest, milyen az alagút". Néhány centiméteres eltéréseknél ez a szakember szerint sem okoz gondot.
Jávor Péter, a BKV felügyelőbizottsága által felkért ellenőrző mérnök lemondásával kapcsolatban a DBR közölte: a szakember nem a hivatalos független ellenőrző mérnök volt, mert azt még csak most választják ki. Jávor Péter információink szerint ugyanakkor eddig a mérnöki ellenőrző teendők szempontjából hasonló munkát végzett, mint a hivatalos mérnök fog, a pénzügyi résszel viszont nem foglalkozott.
A DBR arra vonatkozóan, hogy Jávor Péter azért mondott-e fel, mert kifogásolta, hogy a DBR Projekt Igazgatóság hozzájárult egy olyan műszaki megoldáshoz a Gellért téri úgynevezett átkötő (vonatfordító) alagútnál, amelyet korábban életveszélyesnek minősített, közölte: a 4-es metró kivitelezői csak a maximális biztonság és jogszerűség garanciáival dolgozhatnak.
Az igazgatóság hozzátette, nem tartották a Bamco akkor benyújtott, ún. "gyorsítási" módszerét (gyors áthaladás a pajzsokkal, majd az alagút felbővítése, és az átkötő alagút utólagos megépítése) kellően megalapozottnak és biztonságosnak. A jelenleg engedélyezés alatt álló módszer is ugyanerre az elvre épül, de a kiegészítéseket követően már tartalmazza a szükséges biztonsági garanciákat.
A cikket a pontosság kedvéért az Index egyeztette a DBR Metró Projektigazgatósággal.