Erzsébet
1 °C
4 °C

Nem változtat a BKV a kaotikus metrópótlás rendjén

2007.06.13. 12:37
Nem reagál érdemben a BKV a VEKE legújabb kritikáira. A kettes metró felújítása miatt ismét pótlóbuszok viszik az utasokat, de az előző évekhez képest úgy tűnik, idén nem sikerült megoldani a zökkenőmentes helyettesítést.

Újabb kritikával illette a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) a Budapesti Közlekedési Vállalat ZRt. (BKV) tevékenységét. Ezúttal a kettes metróvonal teljes felújításának utolsó szakaszával kapcsolatban, a metrópótlás kaotikusságát, az előkészítés elnagyoltságát kifogásolta a civil egyesület.


A piros metróvonal Keleti Pályaudvar - Örs vezér tér közti szakaszát szombaton zárták le, a végállomás és a Blaha Lujza tér között metrópótló buszok szállítják az utasokat, majd július 7. után egészen a Deák térig ki lesz iktatva a metróforgalom, a pótlóbuszok is a Deák térig közlekednek majd. A BKV korábban azt ígérte, hogy a menetidő csak 8-10 perccel lesz hosszabb a szokottnál.

Araszolgatnak a buszok

A helyzet jelenleg az, hogy a délutáni csúcsforgalomban nem ritkán 40-45 percig tart, míg a pótlóbuszok megteszik a négy megállónyi szakaszt a Keleti és az Örs között. Reggel és délután a forgalmasabb megállókban rengetegen nem férnek fel a buszokra. A metrópótlás a korábbi években zökkenőmentesen zajlott (lásd itt és itt), idén azonban nem alakítottak ki mindenütt buszsávokat, így a pótlóbuszok a Kerepesi úton az Örs vezér tér felé a teljes hosszon kénytelenek a forgalomban araszolgatni.


A visszafelé úton vannak buszsávok, de nem a teljes szakaszon, így oda-vissza gondok vannak a gyorsasággal. "A Kerepesi úton a hiányzó szakaszokon végig autóbuszsáv kijelölése indokolt, a BRFK részéről pedig szükséges a sokkal szigorúbb ellenőrzés, hiszen a meglévő buszsávokon is a dugóban állnak a buszok, például a Hungária körúti csomópont előtt" - áll a VEKE közleményében.

A VEKE szerint a BKV nem készült fel kellőképp az idei metrópótlás kihívásaira és arra, hogy a 4-es metró építése miatt a város közlekedési hálózata így is teljesítőképességének határán üzemel. Az egyesület rámutatott arra is, hogy a Blaha Lujza téri végállomáson a metrópótlók csak az összes sávot keresztezve tudnak bekanyarodni, az ügyetlenül kialakított, kiskapacitású forduló miatt pedig a sorban álló buszok gyakran belógnak a forgalmas csomópontba.

A BKV nem kér a VEKE tanácsaiból

A VEKE úgy véli, részben megoldást jelentene, ha a metró legalább az első ütemben a Stadionokig vihetné az utasokat,a négyvágányos, részleges lezárásra is alkalmas állomáson ez megoldható lenne. A VEKE attól tart, hogy a nyár hátralévő részében csak romlik majd a helyzet, hiszen a pótlóbuszok a Deák térig járnak majd, két hét múlva már nem közlekedik a kettes villamos sem, és augusztusban lezárják a Szabadság hidat is.


"A felszíni közlekedés mindig lassabb, ezt el kell fogadni" - mondta az Indexnek Regőczi Miklós a BKV kommunikációs igazgatója, aki szerint légbőlkapottak és alaptalanok a VEKE legújabb kritikái. Regőczi szerint nem létezik a jelenleginél jobb megoldás a metrópótlás levezénylésére, a következő két hónapban az utasoknak el kell viselniük a felújítással járó kényelmetlenségeket. A szóvivő hangsúlyozta, hogy a Kerepesi úton nem lehetett több buszsávot kialakítani, a Stadionok megállóban pedig szoros határidőkkel, nagy iramban folynak a munkák, nem lehet a metróközlekedést addig a megállóig engedni.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?