Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Az utasoktól kérnek támogatást a sztrájkoló BKV-sok

Kiplakátolják a buszokat és a végállomásokat: "Tudta-e Ön" kezdetű kérdésekkel próbálják rávezetni az utasokat a szakszervezetek, hogy kik tarthatók felelősnek a BKV helyzetéért.

A buszokon és végállomásokon elhelyezett plakátokon kér támogatást az utasoktól a munkabeszüntetést bejelentő BKV-szakszervezeteket képviselő sztrájkbizottság; a csütörtökön hajnalban megjelent plakátokon a fővárost hibáztatják a cég rossz anyagi helyzetérét.

Az MVM távozó vezére kerül a BKV élére?

Kocsis Istvánt, a Magyar Villamos Művek távozó vezérigazgatóját emlegetik a Városházán Antal Attila BKV vezér utódjaként, írja a csütörtöki Népszabadság. A lemondott BKV vezér helyére felmerült még Dancs Gábor SZDSZ-es közlekedési tanácsnok és Devecz Miklós, a Hídépítő Zrt. volt második emberének neve is. A lap szerint Tóthfalusi György korábbi SZDSZ-es fővárosi képviselő és a BKV igazgatósági elnök tanácsadója, Futó Sándor is szívesen vállalná a feladatot. Szerdán a főpolgármesteri kabinet arról döntött, hogy a posztra nemzetközi pályázatot írnak ki és a gazdasági bizottság jóváhagyása és a pályázatok beadása után akár augusztustól dolgozhat a kiválasztott szakember. A BKV vezérigazgatója havi másfélmillió forintos bérre és az éves bér másfélszeresét kitevő prémiumra számíthat.

Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az MTI-nek elmondta: minden, a napi forgalomban részvevő autóbuszon, valamint több végállomáson is elhelyeznek tájékoztató plakátokat.

"Tudta-e Ön?"

"Tényszerűen akarjuk tájékoztatni az utasokat, hogy nem a szakszervezetek hibája a cég elkeserítő anyagi helyzete; a főváros az, aki egyetlen fillért sem ad a BKV működéséhez" - mutatott rá a szóvivő. Az utasok a BKV működési költségének negyven százalékát fizetik, a többit állami hozzájárulásból fedezik, tette hozzá.

A plakátokon egyebek mellett az olvasható: "Tudta-e Ön, hogy a BKV Zrt., azért veszteséges, mert a Főváros nem fizeti ki az általa megrendelt szolgáltatást? Tudta-e Ön, hogy olyan járműveken utazik, melyek pénz és alkatrészhiány miatt nem minden esetben felelnek meg a BKV Zrt. belső szabályzatában előírtaknak?"

A BKV vezetősége csütörtökön újabb hirdetést jelentetett meg a Metro című ingyenes napilapban. Ebben újra a tervezett május 27-ei sztrájk következményeire hívja fel az utasok figyelmét, és arra kéri őket, hogy egy e-mail címre küldjék meg véleményüket a tervezett munkabeszüntetésről. A cég legutóbb két hete jelentetett meg "utastájékoztató" hirdetést a napilapban.

Egyeztetnek

Csütörtök délelőtt folytatódik az egyeztetés a BKV vezetősége és a sztrájkbizottság tagjai között a szakszervezeti követelésekről. Eredetileg péntekre jelentették be a felek, hogy újra tárgyalóasztalhoz ülnek, de az egyeztetést egy nappal előrehozták. A legutóbbi, keddi tárgyaláson nem sikerült megegyeznie a BKV Zrt. vezetőségének és a sztrájkbizottságnak, így a szakszervezetek továbbra is tartják bejelentésüket, amely szerint május 27-én többnapos munkabeszüntetés kezdődhet.

A szakszervezetek szerint egyre kevesebb a remény arra, hogy sikerül megegyezniük a cég menedzsmentjével, mert a vezetőség a követelések teljesítésének csak egy részében kompetens. Ahhoz például, hogy a vállalat gazdasági helyzetét megnyugtatóan megoldják, a fővárosnak és az államnak is komoly szerepet kell vállalnia.

A társaság vezetése már korábban elállt volna a tervezett létszámleépítéstől, de amíg a csoportos elbocsátás szerepel az idei üzleti tervben, az érdekképviseletek nem tudják elfogadni a menedzsment ígéretét. A szakszervezetek követelik továbbá a munkakörülmények javítását, a lepusztult géppark cseréjét, és a cég felaprózásának, a telephelyek eladásának leállítását. A BKV Zrt. kedden azt közölte, hogy továbbra is bízik a megegyezésben.