További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Megakadályozná az M0-s északi hídjának őszi forgalomba helyezését Derce Tamás újpesti polgármester - legalábbis akkor, ha a közlekedési tárca és a főváros nem vállal közösen garanciát, hogy a IV. kerület több kritikus csomópontját is átépítik belátható időn belül.
A Népszabadság szerint leginkább körforgalmak kialakításáról, s egyes jelzőlámpák áthangolásáról van szó. Ha hat hónapon belül nem teljesülne az újpesti kívánságlista, bizonytalanná válhat a hídátadás határideje. A szaktárca szerint azonban erről szó sincs.
A feltételek okáról Derce Tamás elmondta, az M0-s miatti forgalomnövekedés olyan kereszteződéseket, útszakaszokat érint majd, melyeken már most számos baleset történik, vagy rendkívül nagyok a torlódások.
A polgármester szerint a forgalomtechnikai átszervezés a Megyeri út-Óceánárok utca, a Homoktövis utca-Külső Szilágyi út, s a Fóti út-Megyeri út kereszteződésében, valamint a 2A-ról az Óceánárok utcára való lehajtónál indokolt. Véleménye szerint a szükséges átalakítások mostantól hat hónapon belül megoldhatók.
Nem az első eset
Újpest sok éve változtatási tilalmat rendelt el a pesti hídfő területére. Hosszú tárgyalások után végül garanciákat kapott több közútfejlesztésre, például a külső Váci út jelenleg is zajló kétszer kétsávosra bővítésére. A változtatási tilalmat csak az után oldották fel.
Igényeit hivatalosan a mai napig sem a fővárosnak, sem a közlekedési tárcának nem jelezte a kerület. A minisztérium kommunikációs főosztályának tájékoztatása szerint azonban ez lényegtelen is, hiszen Újpestnek kizárólag az építési engedélyben szereplő, de meg nem valósított munkák miatt lenne joga a forgalomba helyezést megakadályozni. A polgármester által megfogalmazott forgalomtechnikai fejlesztések azonban nem szerepelnek az engedélyben.
Hagyó Miklós városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes sajtóirodájának tájékoztatása szerint csak akkor tudnak érdemben reagálni a felvetésekre, ha azok hivatalosan megérkeznek a városházára.