Fizetőssé tehetik a parkolást Újpesten

2007.01.03. 13:51
Az újpesti képviselőtestület idén elfogadhatja azt a rendeletcsomagot, amivel korlátoznák a kerületen áthaladó közlekedést, hogy megakadályozzák a Megyeri híd megépülésével és a Margit híd lezárásával várhatóan megnövekvő forgalmat. Az Info rádió tudósítása szerint a korlátozás érinti majd a teherautók útvonalait, több utcát egyirányúsítanak, és a kerületi lakosokon kívül mindenkinek fizetnie kell majd a parkolásért.

Újpesten csak az újpestiek parkolhatnak ingyen, a Váci útról a nagyteherautók csak jegyzői engedéllyel kanyarodhatnak le, teherszállítás csak meghatározott időpontban lehetséges, egyirányúsítanak több észak-déli kerületi utat, olvasható abban az idén tárgyalandó rendeletcsomagban, amellyel Újpest a Megyeri, azaz az Északi M0-ás híd 2008-as megnyitására készül, számolt be az Infó rádió.

Az újpesti önkormányzat több közúti szigorítást tervez idén, hogy az Északi M0-s híd átadása után megnövekvő forgalmat túlélje, mondta Derce Tamás polgármester. Hozzátette, hogy az előzetes forgalomtechnikai becslés szerint a Dunakanyarból érkező járművek 60-70 százaléka átmegy majd a Megyeri hídon és Újpesten keresztül folytatja az útját, sőt ez az arány még rosszabb lesz a Margit híd lezárása után.

Derce Tamás elmondta, hogy ezért egy rendeletcsomagot dolgoznak ki, amit idén várhatóan el is fogad az önkormányzat. A csomag elemei közé tartozik, hogy bevezetik Újpest központjában és annak környékén a fizetős parkolást, és csak a kerületiek parkolhatnak majd ingyen.

Korlátozzák a teherautókat is

A 3 és fél tonnánál nagyobb összsúlyú teherautók várhatóan csak egy kijelölt útvonalon, a Váci úton közlekedhetnek, ha le akarnak térni róla, akkor előzetes jegyzői engedélyt kell beszerezniük. A 3 és fél tonnánál kisebb teherautók sem mindig használhatják az utakat, a polgármester szerint csak egy néhány órás időszakot – például reggel hat és 11 óra között – jelölnek ki a teherszállításra.

A szállítási problémák elkerülésére az M0-ás mentén egy területet jelölnek ki, ahol logisztikai központ épül, és ott át lehet rakodni az árút a kamionokról a kisebb tehergépjárművekre. További érdekesség, hogy az önkormányzat az észak-déli utakat egyirányúvá kívánja tenni, így például a Baross utcát, a Nádor utcát, a Leiningen utcát vagy az Attila utcát, hogy a forgalom minél könnyebben át tudjon haladni a térségen.

Derce Tamás közölte, hogy a tervezetet elfogadás előtt egyezteti a fővárosi önkormányzattal, és ismerteti a lakossággal és a civil szervezetekkel.