Demszky nem alszik nyugodtan
"Naponta változó magyarázkodásukkal ... alaposan lejáratták a Combino-projektet" a BKV vezetői, írta hétfő délutáni blogbejegyzésében Demszky Gábor. A főpolgármester a nagykörúti villamospálya felújítása körüli hercehurca miatt "egyre kevésbé" bízik a projektirányítástól érkező jelentésekben. "Félek, hogy újabb leállások következnek" - írta.
Álmatlan éjszakák
"Mostanában nem alszom nyugodtan az ismétlődő haváriák miatt" - írta Demszky. A főpolgármester hétfőn független mérnököt bízott meg a villamos-felújítás szakmai felülvizsgálatával. Elsősorban arra vár választ, "hogy ki és milyen érvek alapján döntött úgy, hogy az új és sokkal nehezebb, úgynevezett "munkakábel-vezetéket" engedi a régi, kisebb súlyra tervezett feszítő kábelekre, kampókra ráerősíteni".
A nagykörúti felújítás után a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE) adatai szerint eddig tizenhétszer álltak le a villamosok, szombaton pedig a Margit hídon dőlt ki egy vezetéktartó oszlop. Az 1978-ban felállított oszlop nyolc milliméter vastag fala egy milliméteresre kopott a korozió miatt.
Káosz
Az oszlopokon a felújítás szemtanúi szerint nem végeztek statikai vizsgálatot, "élesben" feszítették meg a felsővezetéket az egyébként egyszer már átadott nagykörúti vonalon. A BKV szerint valójában még nem fejeződtek be a felújítások, a sietséget a kettes metróvonal júniusban kezdődött felújítása okozta. A BKV nem tudta volna egyidőben megoldani a villamos- és a metrópótlást, ezért a metrófelújítás kezdetére mindenképpen üzembe akarták már helyezni a vonalat.
Így azonban nem jutott idő a felújított szakasz próbájára, így a hibák már valós üzemben ütközhetnek csak ki. Ezért maradhatott el az új, az eddiginél háromszor nehezebb felsővezeték felszerelése előtt az oszlopok statikai próbája - bár a BKV állítja, hogy a Margít hídon éppen statikai próbát tartottak, amikor az oszlop kidőlt.
A szombati baleset miatt elképzelhető, hogy még hetekig nem közlekedhet a 4-6-os villamos a teljes vonalon. A villamospótlás hétfőn hatalmas káoszt okozott, a körúti csúcsforgalomban egymást akadályozzák a metrópótló és a villamospótló buszok.