További Belföld cikkek
- Székely János püspök: Az ünnep az egy kincs, és ezt mindenki érzi
- A Madách Imre Gimnázium leváltott igazgatója szerint az iskolai mobiltörvény abszolút hungarikum
- Felsővezetéki hiba és több járműhiba is volt a MÁV-nál vasárnap reggel
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
- Készüljön fel, érkezik a havazás Magyarországra!
Csak a szalámit ismerte
Curtis elmondta, hogy magyarországi gyökerei miatt vállalta a szereplést az országot népszerűsítő filmben, illetve azért, mert az Egyesült Államokban nem igazán ismerik Magyarországot. Bár gyermekkorában ő sem sokat tudott az országról, egyedül a Hertz szalámi neve csengett ismerősen. Curtis szerint egyedülálló érzés magyarnak lenni, a magyarokat kedves és barátságos embernek ismerte meg, a "magyar nők pedig gyönyörűek". "Mindnyájan testvérek vagyunk" és "mosolygó embereket szeretnék látni" - tette hozzá.
Tony Curtis festményeiről elmondta, hogy terveznek egy budapesti kiállítást is. Képeiből nem kíván hasznot húzni, ezért valószínűleg nem adja el őket. "A festés nekem ki nem mondott nyelv"- tette hozzá.
Humorosan
Tony Curtis ingyen vállalta, hogy szerepelni fog a Magyarországot népszerűsítő reklámfilmben, mondta Galla Gábor a Magyar Turizmus RT. vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a színész még repülőjegyét is maga fizette. A két darab harminc másodperces reklámfilm forgatási költségét tízmillió forintra becsülik. Pontos forgatókönyvük még nincsen, de úgy tervezik, hogy a filmek első 5-8 másodpercében Magyarországot ábrázoló képeket mutatnak, utána kb. 15 másodpercig Tony Curtis keveredne "humoros" szituációba, majd következne az ún. "levezetés". A filmeket a nagyobb amerikai csatornákon, főleg a CNN-en, CNBC-en kezdenék vetíteni. Az eddig elkészült filmekről Galla elmondta, hogy hétszázszor fogják vetíteni őket hat nemzetközi csatornán, ami 130 millió forintba kerül.
Ötvenöt év felettiek
Galla Gábor Magyarország szempontjából nagyon fontosnak tartja, hogy felkeltsék az 55 évnél idősebb amerikaiak érdeklődését, ez a korosztály ugyanis évente 270 milliárd dollárt költ szabadidős utazásra. Emellett éppen ez a korcsoport érdeklődik az olyan termékek és szolgáltatások (gyógyturizmus, bor és gasztronómia, kulturális örökség) iránt, amelyek Magyarországot vonzóvá teszik. Nem utolsósorban: az amerikaiak gyakran veszik igénybe a kereskedelmi szálláshelyeket, ráadásul előnyben részesítik a magasabb osztály-besorolású (drágább) létesítményeket.