Az idős amerikaiakat célozzák meg az imázsfilmekkel

2003.10.20. 15:38
A Magyarországot reklámfilmekben népszerűsítő Tony Curtis nem kér pénzt a forgatásért, sőt, még budapesti repülőjegyét is maga fizette, jelentette be hétfőn a Magyar Turizmus RT. vezérigazgatója. Curtisnek tetszik az ország, az embereket kedvesnek tartja, és magyarsága miatt vállalta el a szerepet.
A vasárnap még rövidnadrágban és cowboykalapban Budapestre érkező Tony Curtis hamar akklimatizálódott, hétfői sajtótájékoztatóján már a hagyományos eleganciát részesítette előnyben, de azért lazán szórta a poénokat. A rendkívül barátságos és közvetlen színész mosolyogva válaszolt a kérdésekre, még az olyanokat sem hagyat válasz nélkül, hogy "Volt-e viszonya Marilyn Monroe-val?" Curtis: "Ez bizalmas, de igen szoros kapcsolatban álltunk 1948-49 táján." A "Hány nőt csókolt meg házasságon kívűl?" kérdésre Curtis azt válaszolta: "Nincs annyi magyar a földön".

Csak a szalámit ismerte

Curtis elmondta, hogy magyarországi gyökerei miatt vállalta a szereplést az országot népszerűsítő filmben, illetve azért, mert az Egyesült Államokban nem igazán ismerik Magyarországot. Bár gyermekkorában ő sem sokat tudott az országról, egyedül a Hertz szalámi neve csengett ismerősen. Curtis szerint egyedülálló érzés magyarnak lenni, a magyarokat kedves és barátságos embernek ismerte meg, a "magyar nők pedig gyönyörűek". "Mindnyájan testvérek vagyunk" és "mosolygó embereket szeretnék látni" - tette hozzá.

Tony Curtis festményeiről elmondta, hogy terveznek egy budapesti kiállítást is. Képeiből nem kíván hasznot húzni, ezért valószínűleg nem adja el őket. "A festés nekem ki nem mondott nyelv"- tette hozzá.

Humorosan

Tony Curtis ingyen vállalta, hogy szerepelni fog a Magyarországot népszerűsítő reklámfilmben, mondta Galla Gábor a Magyar Turizmus RT. vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a színész még repülőjegyét is maga fizette. A két darab harminc másodperces reklámfilm forgatási költségét tízmillió forintra becsülik. Pontos forgatókönyvük még nincsen, de úgy tervezik, hogy a filmek első 5-8 másodpercében Magyarországot ábrázoló képeket mutatnak, utána kb. 15 másodpercig Tony Curtis keveredne "humoros" szituációba, majd következne az ún. "levezetés". A filmeket a nagyobb amerikai csatornákon, főleg a CNN-en, CNBC-en kezdenék vetíteni. Az eddig elkészült filmekről Galla elmondta, hogy hétszázszor fogják vetíteni őket hat nemzetközi csatornán, ami 130 millió forintba kerül.

Ötvenöt év felettiek

Galla Gábor Magyarország szempontjából nagyon fontosnak tartja, hogy felkeltsék az 55 évnél idősebb amerikaiak érdeklődését, ez a korosztály ugyanis évente 270 milliárd dollárt költ szabadidős utazásra. Emellett éppen ez a korcsoport érdeklődik az olyan termékek és szolgáltatások (gyógyturizmus, bor és gasztronómia, kulturális örökség) iránt, amelyek Magyarországot vonzóvá teszik. Nem utolsósorban: az amerikaiak gyakran veszik igénybe a kereskedelmi szálláshelyeket, ráadásul előnyben részesítik a magasabb osztály-besorolású (drágább) létesítményeket.