A Booking-botrány mélyére ás a Gazdasági Versenyhivatal, csúnya dolgok kerülhetnek elő
További Gazdaság cikkek
- Komoly áremeléseket jelentett be a Magyar Posta
- A kormány közgazdászai szerint valótlanságokat állítanak a lakáspiacról
- Figyelmeztetést adott ki a Nébih, visszahívtak egy szilveszteri slágerterméket
- Kiderült, mennyiért vásárolnak ingatlant a magyarok
- Jó hír a családoknak: még karácsony előtt mindenki megkapja a családtámogatást
Mint megírtuk, a Bookingot számos, velük partnerségben álló szálláshely bepanaszolta júliusban amiatt, hogy nem kapták meg a nekik járó pénzt az oldalon keresztül intézett foglalások után. A vállalat azt ígérte, idővel mindenkinek megadja a pénzét, és sokaknak át is utalták az összeget, de ez – a legutóbbi, erről szóló hírek szerint – nem minden esetben történt meg augusztusban. A Gazdasági Versenyhivatal augusztus 24-én indította el gyorsított ágazati vizsgálatát az online szálláshelyfoglalás és a szálláshely-szolgáltatás hazai piacán.
Két héttel később a hatóság a cég budapesti központjában egy rajtaütésszerű vizsgálatot tartott. Kiderült, hogy a vállalat akár milliárdokra rúgó bírságot is kaphat a történtek miatt. Pár napja pedig nemes egyszerűséggel a Booking.com megszüntette az ügyfélszolgálat internetes elérhetőségét.
A vizsgálati jelentéstervezet elkészítésének eredeti határideje 2023. szeptember 24-én járt volna le, de a Gazdasági Versenyhivatal ezt egy hónappal meghosszabbította, mivel a piaci folyamatok teljes feltárásához és értékeléséhez további időre van szükség – jelezte hirdetményében a hatóság, hozzátéve, hogy a végzés ellen nincs helye önálló jogorvoslatnak.
Repkednek a milliárdok, a Booking nem fizet
Korábban rámutattunk, hogy nem először szúrt szemet a GVH-nak a Booking.com tevékenysége
2020 áprilisában a versenyhivatal már 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki az online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére.
Emellett eltiltották a vállalatot az agresszív értékesítési módszereinek folytatásától.
A hatóság akkori döntése szerint a Booking.com tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben azzal, hogy többek között
- megtévesztően hirdette egyes szálláshelyeit ingyenes lemondási lehetőséggel,
- valamint agresszív, pszichés nyomással késztetett mihamarabbi foglalásra.
Mivel 2,5 milliárd forint egy ekkora globális szolgáltató számára sem elhanyagolható összeg, a Booking minden fronton támadta a versenyhivatali döntést, eredménytelenül. Az Index értesülései szerint a Fővárosi Törvényszék is tárgyalta az ügyet, de a bírság mértékének csökkentésére irányuló újabb kísérlet is sikertelen volt a Booking részéről.
(Borítókép: Robin Utrecht / SOPA Images / LightRocket / Getty Images)