További Magyar cikkek
Meghalt egy munkás az M6-os autópálya építésénél csütörtök délelőtt. A Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense, Farkas Kinga közölte: a férfit az épülő autópálya bátaszéki szakaszán egy munkagép fülkéje egy terepjáró autónak szorította. A kivitelező MCG konzorcium tájékoztatása szerint H. István középkorú építımunkás két egymás mellett lévő munkagép közé szorult be.
A balesetről a mentőszolgálat délelőtt tíz órakor értesítette a rendőrséget. A mentősök autóval és helikopterrel érkeztek a helyszínre, ahol a férfit többször megpróbálták újraéleszteni, de sikertelenül. A szerencsétlenül járt ember a helyszínen életét vesztette. A rendőrség, valamint a kivitelező cég vizsgálja a baleset körülményeit.
Az M6-os Szekszárd és Bóly között épülő szakaszán ez volt a negyedik halálos baleset. A munkaterületen 2008 júliusa és szeptembere között összesen négy baleset volt, ebből három halálos áldozattal járt, a negyedikben bordatörést szenvedett egy dolgozó.
Júliusban egy tolató munkagép okozta egy-egy ember halálát. Júniusban egy dolgozó áramütést szenvedett egy munkagép által megmozdított kábel miatt. Augusztusban vasbetonoszlopok dőltek egy munkásra, ő bordatöréssel megúszta a balesetet. Szeptemberben egy tolató teherautó gázolt halálra egy műszakvezetőt.
Az építkezést tavaly nyár elején kezdték el a leendő autópályán, ahol így 11 hónap alatt történ a négy halálos baleset. Valamint volt két alagútomlás is, tavaly nyáron, amiket követően hónapokig állt az építkezés. A korábbi balesetek miatt a munkavédelmi szakhatóság már több szankciót is elrendelt, egy embert eltiltottak a munkavégzéstől, valamint kezdeményezték az egyik balesetben elhunyt férfi foglalkoztatójának megszüntetését a cégbíróságon, miután a cég elérhetetlennek bizonyult.
Az M6-os Szekszárd és Bóly, valamint az M60-as Bóly és Pécs közötti szakaszait elvileg 2010. március 31-re kell elkészíteni (ugyanekkorra kell elkészülnie a Dunaújváros-Szekszárd szakasznak is, ám annak más a kivitelezője). Ez a 81 kilométeres gyorsforgalmi útszakasz magántőke bevonásával, úgynevezett ppp-konstrukcióban, nettó 266,1 milliárd forintból valósul meg, ebben a pénzben a kivitelezés mellett a majdani üzemeltetés költsége is benne van.
A kivitelező és majd működtető konzorciumot a Strabag vezeti, tagja még a Strabaggal az M5-ösön is együttműködő francia Bouygues, a brit John Laing, a Colas és a szintén az alföldi autópályában érdekelt Intertoll Europe Zrt., továbbá a beruházás 10 százalékát meghaladó mértékben alvállalkozó a a Magyar Aszfalt, a Colas Hungária és a Közgép.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.