Az eredeti győzteseké az M0-s új szakasza
A közbeszerzési döntőbizottság június végén még megtiltotta a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. és az Euroaszfalt vezette EMWL konzorcium szerződéskötését az M0-s 51-es főút és M5-ös közötti szakaszának építésére, mondván: "a jogorvoslati eljárással kapcsolatban rendelkezésre álló iratok alapján valószínűsíthető a jogsértés". Az eljárás azonban végül mégis azzal ért véget, hogy a kdb elutasította a NIF június 15-én kihirdetett döntését megtámadó Sedesa-Szeviép páros jogorvoslati kérelmét.
A döntésről értesültünk, azonban a döntőbizottság hivatalos határozatát még nem kaptuk meg, így a pontos indoklást nem ismerjük – válaszolta kérdésünkre Fazakas Orsolya, a NIF szóvivője. Arról, hogy mikor kötnek szerződést a győztes konzorciummal, csak ennek a határozatnak a kézhezvételét követően döntenek. Az eredeti tervek szerint ősz elején indult volna a munka az M0-snak ezen az új szakaszán, a jogorvoslati eljárás miatt ez várhatóan egy-másfél hónapot csúszik.
A döntőbizottság határozata értelmében így az eredetileg győztesnek kihirdetett konzorcium építkezhet. A nagyjából 6 kilométeres, 2x3 sávos és leállósávos útszakasz áfa nélkül 9,747 milliárd forintba kerül, és jövő év végére készül el. A konzorcium vezetője a Betonútból alakult, ahhoz hasonlóan Dunai György tulajdonában lévő PannonAszfalt cége, az Euroaszfalt Kft., míg tagjai között van két Nagy Elek-érdekeltségű cég: a Vegyépszer hídépítő cége, a Mahíd 2000 Zrt. és a Nemzetközi Vegyépszer tulajdonában lévő W-Mix Kft.
A Sedesa-Szeviép azért fordult a kdb-hez, mert a beruházásra benyújtott hat ajánlatból hiába övék volt a legkedvezőbb, 9,69 milliárd forintos ajánlat – tehát nagyjából hatvanmillióval olcsóbb a győztesnél –, pályázatukat kizárták. A NIF nyolc ponton találta hibásnak az ajánlatukat, négy a műszaki-szakmai alkalmasságot biztosító erőforrásszervezet bevonásával függött össze, de volt benne költségvetési hiba is.