A rendőrség tájékoztatása szerint a baleset akkor történt, amikor a műszakvezető egy tolató teherautót irányított, a mozgó jármű azonban elgázolta. A hatvanéves férfi olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette, írja a Baranya megyei online lap.
A baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok, egyes értesülések szerint a férfi halálát az okozta, hogy a teherautó platójáról ráomlott a föld. A kiérkező tűzoltók szabadították ki a sérültet, de segíteni már nem tudtak rajta. A tragédia körülményeinek vizsgálatát az illetékes hatóságok megkezdték, hivatalos tájékoztatást későbbe igértek.
A mostani négy hónap alatt már a negyedik súlyos baleset volt az M6/M60 Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszán. Júliusban szintén egy tolató munkagép okozta egy ember halálát, míg júniusban egy dolgozó áramütést szenvedett egy munkagép által megmozdított kábel miatt. Augusztusban vasbetonoszlopok dőltek egy munkásra, ő bordatöréssel megúszta a balesetet.
Az M6/M60 építőire egyébként is rájár a rúd. Noha a szerdán közzétett, a függetlennek mondott szakértői bizottság jelentése szerint a júliusi és augusztusi alagútomlások után folytatható az alagutak építése – a bizottság három tagjából kettő korábban az alagutat építő Strabag alkalmazottja volt –, bányakapitányság másként döntött. Kereki Ferenc bányakapitány bejelentette: további információkat, adatokat várnak, a szakértői jelentésben foglaltak alátámasztására. A kapott anyag nem elég a döntéshozatalhoz.
Az alagútépítés leállítását elrendelő másik hatóság, a közlekedési sem döntött még a folytatásról. Az NKH az Indexszel még szerdán azt közölte: "az anyagot megkaptuk, áttekintjük, de emellett figyelembe vesszük a biztonsági tiszt, a bányakapitányság, a tervező, és a hatósági szakértő véleményét is."