Árháború indul a hipermarketláncok között

2008.06.27. 12:44
Többezer mindennapi terméknek az árát csökkenti Nagy-Britanniában a Tesco és az Asda. Az élelmiszerválság miatt megdrágult élelmiszerek árának csökkentésével a vásárlókat akarják visszaszerezni.

Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedelmi lánca háromezer termék árát csökkenti hétfőtől, néhányét akár ötven százalékkal is. A cél, hogy visszacsábítsák üzleteikbe azokat a vásárlókat, akik az energia és élelmiszrek drágulása miatt elmaradtak onnan. A konkurens Asda pedig egy néhány napos akció keretében tíz alapvetőbb élelmiszert – mint például a kenyér, a vaj és tojás – csak ötven pennyért árusít. Ezzel többezer vásárlót akarnak visszaszerezni a konkurensektől – írja a Times Online. A lap szerint ezek a lépések árháborút indíthatnak el.

A szupermarketek kénytelenek csökkenteni áraikat, mert egyre kevesebben költenek élelmiszerre az egyre emelkedő energia- és benzinköltségek miatt.

A kiskereskedelem szerkezete is kezd átalakulni, egyre többen vásárolnak diszkontokban. A német Aldi például húsz százalékkal növelte forgalmát az elmúlt négy hétben. Az üzletekben vásárlók száma pedig negyedével nőtt az elmúlt három hónapban. A Marks & Spencer forgalma ugyanebben az időszakban csökkent.

Az Asda kereskedelmi igazgatója szerint kemény év elé néznek a láncok, nehéz lesz visszaszerezni a vásárlókat. Egy nemrég elkészült kutatás szerint egy átlagos háztartás ezer fonttal többet költ majd élelmiszerre a következő egy évben.