Mark Rylance-nak, legalább olyan jó volt a Kémek hídjában, mint Tom Hanks, tökre megérdemelte. Sokan Stallonét várták persze, de hát ő nem jó színész, és a Creedben sem volt igazán az szerintem, csak az ismerős karakter nem lötyögött rajta (a Coplandben ellenben nagyon bírtam).
A visszatérőből és a Mad Maxből nézhetünk részleteket. A visszatérő bejátszása után egy medve tapsolta a közönségben. Nem viccelek.
Az Index egyik kedvenc filmjét a Filmakadémia is szerette, pedig legyen világos, ez a film arról szól, hogy egy posztapokaliptikus világban egy ideig egy irányban autóznak, majd visszafordulnak, és elmennek egy másik irányba. Nem is a forgatókönyvért vagy színészi alakításokért (Tom Hardy egy másik filmet képvisel) jelölték, de azt a lenyűgöző látványorgiát, amit a film nyújtott, összesen tíz kategóriában tartották az egyik legértékesebbnek. Igen, a Babe és a Táncoló talpak rendezőjének új filmjét, ez van.
Mire jelölték?
Stöki kivételével mindannyian megvetjük a filmet, amiben Leonardo DiCaprio nagyon fázott és nyers májat evett. A visszatérő egy Hugo Glass nevű vadászról szól, akit a társai nemcsak hátrahagynak a hóban (ahogyan az a valóságban történt), de még a fiát is megölik (amit már a film és a főhős motivációja kedvéért tettek hozzá). Leó pedig nemcsak feltámad hamvaiból, de bosszút is áll mindenkin, de főleg Tom Hardyn - mindkettőjüket jelölték, ahogyan a stáb nagy részét is, hiszen ez a film gyűjtötte be a legtöbb, összesen 12 jelölést.
Mire jelölték?
Három díjnál tart a film.
A Mad Max valójában a sokszínűségről szól, hiszen egy amputált amazon a főszereplője, aki egy értelmi problémákkal küzdő fiúval és öt szexrabszolgával menekül - mondja a nyertes Colin Gibson.
De majd Nemes László még megteheti Alicia Vikanderrel!
És a díjat a Mad Max kapja, a díjazott Jenny Beavan egy bőrdzsekiben érkezik a színpadra, és arról beszél, hogy a Mad Max bármikor valósággá válhat, nem leszünk kedvesebbek egymással és hagyjuk abba azonnal a környezetszennyezést. Le is akarták keverni, de nem hagyta, végigmondta. Ilyen egy bőrdzsekis asszony!
Ezen nevettem.
Jó, hát lehetett sejteni, hogy A visszatérő medvéjével lesz némi viccelődés. A fekete színészek sanyarú sorsát bemutató szkeccsből kiderült, hogy a Leót rángató maci valójában egy bepipult fekete nő volt. Jár a köcsög a köcsögfára csillag a bingótáblára!
Én tökre örülök annak, hogy Szőllőskei Gábor szóhoz jut és értelmes dolgokat mond (kivéve, hogyha levágják a mondata végét, mert folytatódik a közvetítés), de hova tűnt a harmadik műsorvezető?
ha már egyszer mellékszereplővé fokozták, mikőzben ő A dán lány egyik főszereplője. Avagy az Oscar egy másik trükkje, a kategóriacsalás szép példáját láttuk.
Alicia Vikander A dán lányért.
Imádtuk ezt a filmet: Adam McKay filmje a világgazdasági válságról szól, ami borzasztó unalmasan hangzik, miközben ez egy pörgős, izgalmas, és helyenként nagyon-nagyon vicces film. A főbb szerepekben Christian Bale, Ryan Gosling, Brad Pitt és Steve Carell, akik azokat az embereket alakítják, akik rettenetesen sok pénzt kerestek azon, hogy másoknak bedőlt az ingatlanhitele. És ebben a filmben ezen lehet nevetni! Nemhiába a Tesótusa és a Taplógáz rendezőjének új filmjéről van szó!
Mire jelölték?
Matt Damon egyedül marad a Marson, és a kakijából krumplit termeszt. Az emberiség pedig összefog, hogy kerül amibe kerül, de hazahozzák a legényt a Marsról. Ridley Scott filmjében nincsenek nagy megfejtések (nem is jelölték rendezésért), de egy izgalmas, hiteles és látványos filmet csináltak az izgalmas és hiteles regényből. Mivel ez a film Magyarországon forgott, nagyrészt magyar szakemberek dolgoztak benne, így azért is szurkolhatunk, hogy az ő szakmai munkájukat elismerjék.
Mire jelölték?
Magyar ember nyilván megoldaná segítség nélkül is, de az Index is csinált egyet, és az Independent összerakott egy nagyon vicces ivós játékot az idei Oscar-átadásra, fordítom is:
EGY UNALMAS KORTY - amikor valaki úgy hivatkozik az évre, mint "Leo éve"
HÚZÓ - minden #OscarsSoWhite vicc, és az azt követő bűnös, túlságosan is lelkes nevetés után
HÚZÓ - amikor elmondják a kellemetlen viccet a Spotlighttal kapcsolatban, amiről tudtad, hogy érkezik, de mégis azonnal tönkreteszi mindenki estéjét
HÚZÓRA EGY GYŰLÖLT ITALT - minden alkalommal, amikor valaki A visszatérő nehéz forgatására utal, már csak azért is, hogy osztozni lehessen a szenvedésben
HÚZÓ - amikor valaki felhozza a 2016-os választásokat
HÚZÓRA SÖRT - ha Tom Hardy a kutyáját hozza partnerének.
HÚZÓ - ha Jennifer Lawrence vette a lapot.
HÚZÓRA EGY ÉGŐ FELEST ÉS EGY UTAT VALHALLÁBA - Ha a Mad Max: A harag útja nyeri a legjobb filmért járó díjat.
EGY KORTY TEJ - ha bármikor spontán cukiságrohamot kapsz, amikor Jacob Tremblay-t mutatják.
HÚZÓ - amikor valaki a becenevén, Chivóként hivatkozik Emmanuel Lubezki operatőrre, mintha a legjobb haverok lennének, pedig valószínűleg nem is barátok
BONTSD A PEZSGŐT - ha Leo végre nyer és a világ egyszerre megkönnyebbülten felsóhajt.
HÚZÓRA A PEZSGŐT - ha Leo köszönőbeszéde utalást tesz azokra a Szegény Leo-mémekre.
HÚZÓRA MINDEN ELÉRHETŐ PEZSGŐT - ha Leo beszéde annyiból fog állni, hogy a kamerába bámul, beleszív egyet az e-cigijábe, aztán csendben elhagyja a színpadot
Nyugaton könnyű, mi próbálunk itt Magyarországon ébren maradni.
Az első a Marsi Mentőexpedíció. A második A nagy dobás.
Ez itt Dósai István, aki úgy tesz, mintha a legjobb rövid animációs filmet rendező Rofusz Ferenc lenne, és Margot Kidder és Alan Arkin legnagyobb meglepetésére - úgy készültek, hogy a rendező nincs köztük - átveszi a díjat. Dósai a Hungarofilms igazgatója volt, a rendező tudta nélkül ment jaszkarizni Hollywoodba, Rofusz egyik ismerősének viszont feltűnt a turpisság, és mivel nem ismerte az igazgatót, szólt a rendőröknek. Akik a szállodában elvették a szobrot Dósaitól, de legalább sikerült tisztáznia magát, hogy tényleg a magyar delegáció tagja. Az esetről videó is van, a tényeket ismerve elég vicces/szomorú, 1:10-től van a lényeg:
Ilyen és hasonló magyarközeli Oscar-okosságokért kattintsatok erre a cikkre.
De azért viccelődött egy kicsit James Bonddal, úgy, ahogy általában Sarah Silverman szokott. Már most úgy érzem, hogy sokszor írtam le a viccelődés szót. Sam Smith elég fárasztó Spectre-főcímdalát prezentálja.
"Egy vékony fehér nőnek elég egy felmosót feltalálni, hogy mozifilm legyen róla, feketének a rák ellenszerét kéne, hogy egy tévéfilmet csináljanak róla." És folytatják az oltást, Leslie Jones megtépte Leonardo DiCapriót, Tracy Morgan A dán lány ruháját öltötte fel, Chris Rock pedig egy fekete asztronautaként kiabált a Marsról. Vicces volt.
Chris Rock rögtön belecsapott a lecsóba, az eredeti forgatókönyv kategória egyik nyertese csokornyakkendőben volt, az adaptált forgatókönyv nyerteseinek beszédére pedig ráeresztették a zenét. Három csillag, különböző sorokban és oszlopokban, ígéretes kezdet az Index Oscar-bingóján!
Adam McKay hatalmas rajongójaként el kell mondanom, hogy megérte várni, remélem mostantól újranyomják az összes Talladega Nights DVD-t ezzel az infóval.
Adam McKay pedig a filmjéhez illően elmondta, hogy ne szavazzanak olyanokra, akik csak a bankok és a nagyvállalatok érdekeit szolgálják.
Charles Randolph és Adam McKay A nagy dobásért.
És azon viccelődnek, hogy mit jelent az adaptált, majd kijelentik, hogy a viccelődés kicsit az ő szintjük alatt van, hiszen Oscar-díjasok. Najó, Crowe-nak 2 van. Najó, igazából 1. Nem állt meg egy pillanatra sem a dilivonat.
Az Oscaron gyakran előfordul, hogy kicsit mindegyik fontos filmet díjazzák. Az hogy a Spotlight most megkapta a legjobb eredeti forgatókönyvért, azt is jelentheti, hogy csökkentek az esélyei más fontos kategóriákban.
És hogy a neveket kivetítik közben? Le is keverték őket, nem tudták végigmondani.
Pont ebben a kategóriában van az egyetlen más díjra sem jelölt Straight Outta Compton, és a Coen-testvérek alkotása, a Kémek hídja, valamint a rendezővé avanzsált Alex Garland filmje, az Ex machina is, és az Inside Out is.
Az Oscart a Spotlight kapja.
Egy igazán felemelő, 2015 filmjeiből összerakott montázs után (amibe belekerült a jelölés nélküli Beasts Of No Nation és Mission Impossible 5 is) Chris Rock fehér zakóban kilépett a színpadra és a következőket mondta:
"Legalább 15 feketét számoltam össze a montázsban"
"Ez a Fehér Emberek Választása-díjátadó"
"Ha a műsorvezetőket is jelölnék, Neil Patrick Harrist nézném"
Szóval kapásból belekezdett abba, hogy az Oscar legnagyobb botrányával foglalkozott. Rock elmondta, hogy gondolkodott, hogy visszamondja, dehát nem akart egy újabb munkát elveszíteni Kevin Hart előnyére!
Rock azzal tréfálkozott, hogy biztos korábban is volt olyan Oscar, amin nem voltak fekete jelöltek, dehát akkoriban a feketék nem tiltakoztak amiatt, hogy nincs fekete operatőr, mert éppen meglincselték őket.
"Amikor nagyanyád lóg a fáról, nehéz a legjobb rövid dokumentumfilmen vitatkozni!"
Szerinte az, hogy Jada Pinkett Smith bojkottálta az Oscart, olyan, mintha ő Rihanna bugyiját bojkottálta volna. Nem hívták meg! És ugyan durva, hogy Will Smitht nem jelölték, de az sem fair, hogy 20 millió dolcsit kapott a Wild Wild Westért.
Azt is mondta, hogy nem sok értelme van a külön férfi és női színészi kategóriáknak, mert hát ez nem atlétika. És az is segítene, ha lenne fekete kategória, mint például az, hogy "a legjobb fekete barát". Azt mindig Wanda Sykes nyerné.
De a legnagyobb kérdése, hogy Hollywood rasszista? Nem keresztégető rasszista, de az! De úgy, ahogy hozzászoktunk.
"Creed? Én úgy hívom, hogy Fekete Rocky!" - mert egy olyan világban játszódik, ahol a fehér sportolók olyan jók, mint a feketék. Ez egy scifi! - fakadt ki Rock.
Rock egyik kedvenc színésze Paul Giamatti. És nézzék meg, tavaly a 12 év rabszolgasában feketéket ostorozott, idén meg Easy-E temetésén sírt a Straight Outta Comptonban! Ben Affleck nem képes ilyesmire!
Rocknak ahhoz is volt szava, hogy miért nem kérdezik meg a férfiakat arról, hogy mit viselnek. Hát mert mindig ugyanazt! És ezzel megnyitotta a 88. Oscart, és hívta a színpadra Emily Bluntot, és valaki fehérebbet, Charlize Theront!
Mert montázs, az kell.
Mark Ruffalóról mindig a lányom egyik kedvenc könyve jut eszembe. (Kezdődjön már.)