Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMegosztja a kritikusokat az Alien-előzmény
- Alien-film helyett filozofálós sci-fit kaptunk
- Szörnyek nélkül teremt mítoszt a Prometheusz
- Ridley Scott szerint jó lett a Prometheus
- Ki hal meg legelőször a Prometheusban?
- Szörnyektől hemzseg a Prometheus-trailer
- Itthon 16-os karikát kaphat a Prometheus
- Véres és R-kategóriás lett a Prometheus
További Cine hírblog cikkek
Prometheus
Utoljára talán a 99-es Mátrixról és a 2009-es Avatárról vitatkoztak annyit a kritikusok és a geekek, mint most Ridley Scott Alien-mentesnek ígért Alien-előzményfilmjéről. A szélsőséges vélemények között a „végre egy régivágású, filozofikus scifi-thriller a buta látványfilmek között”-től a „Ridley Scott kiégett és egy unalmas popcornmozival gyalázta meg a saját Alien-mítoszát”-típusú hőbörgésekig tényleg minden megtalálható. A Hollywood Reporter szerint „a vizuális effektek látványosak, az akciójelenetek feszesek, a nyálkás szörnyek támadásával pedig mindenki elégedett lehet", a Movie City News már most az idei nyár legjobb filmjének kiáltotta ki, a Total Film pedig ezt írta róla: „A nyolcadik utas: a Halál félelmetesebb, A bolygó neve: Halál izgalmasabb volt, de mindenképpen ez a 3D blockbuster az Alien-saga leglátványosabb darabja". A Miami Herald kritikusa viszont csak kérdéseket sorolt: „Mi az élet értelme? Létezik Isten? Miért nincs jó jelenet a filmben?", a The Standard pedig így akadt ki: „A kérdések megválaszolatlanok maradnak, az okosnak beállított tudósok idiótaként viselkednek". Abban viszont mindenki egyetért, hogy Michael Fassbender tökéletes választás volt az Alien-filmekből kihagyhatatlan android szerepére. (IMDb: 7,9 pont, Rottentomatoes: 74 százalék)
Michael
A forgalmazók ezen a héten nem mertek bevállalni másik blockbustert az Intercom Prometheusa mellé, pedig a Madagaszkár 3-nak is most van a világpremiere. A Vertigo Media is inkább egy sokkoló osztrák pedofildrámával jelentkezett, amiben egy perverz férfi egy 10 éves kisfiút tart fogva a pincéjében. A sokkoló filmért az elsőfilmes író-rendezőt, a castingosként dolgozó Markus Schleinzert a Viennálén is díjazták, a kispolgári életet élő, unalmas pedofilt alakító Michael Fuith pedig a Dublini Filmfesztivál kritikusi díját vihette haza. A patinás Variety szerint „sokkoló és sötét humorú film egy átlagos kinézetű, pedáns gonosztevőről, akinél nem látjuk a bűncselekményt, de tudjuk, hogy megtette". (IMDb: 7 pont, Rottentomatoes: 79 százalék)
Egy őrült szerelem balladája
A nevettetésbe beleőrült, mexikói forradalmárnak öltözött cirkuszi bohócók véres bosszúdrámája már önmagában zseniálisan bizarr filmes alapanyag, különösen akkor, ha az egész 1937-ben, a spanyol polgárháború idején játszódik. A Fenevad napját rendező Álex de la Iglesia csak Velencében három díjat kapott ezért a 2010-es, groteszk horrorkomédiáért, de a színészek és a sminkesek is begyűjtöttek négy fesztiváldíjat az elmúlt két évben. A kritikusok többségének bejött a film: a New York Daily News szerint „olyan, mintha a Fellini-filmeket, a Ponyvaregényt és a Taxisofőrt mixelte volna össze egy oroszlánketrecbe zárt rendező", a Globe and Mail viszont nem volt ennyire kegyes: "Bizarr, szürreális, groteszk, elbűvölő és igényes film, ugyanakkor a bosszantó és kifejezetten fárasztó benne politikai párhuzamok mellett inkább hasonlít egy rémálomra." (IMDb: 6,5 pont, Rottentomatoes: 77 százalék)