Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Hirtelen nagyon népszerű lett a magyar foci, mivel, mint ahogy azt írtuk, az RTL Klub és a DigiTv is ráhajtott az NBI jogaira. A Soproni Liga tévés jogairól információink szerint a héten döntenek, a háttérben az MLSZ és a futballklubok feszülnek egymásnak.
Az RTL Klub és a tulajdonosához tartozó Sport Klub az MLSZ profi ad hoc bizottságát győzködi arról, hogy érdemes lesz nekik eladni a magyar bajnokság jogait, míg az erdélyi milliárdos Teszári Zoltán érdekeltségi körébe tartozó Digi Kft a futballklubok felől közelítette meg a Borsodi Ligát.
Szükségük van rá
Az RTL Klubnak azért van szüksége a magyar bajnokságra, mert a csatornáz tulajdonló IKO sportadója, a Sport Klub elvesztett szinte minden népszerű futballjogot. A német-bajnokság a Eurosporté lett, (bár ők rögtön továbbadták a Digitv még el sem indult csatornájának), az angol bajnokság még évekig a Eurosportnál van, az olasz és spanyol bajnokság jogait pedig a konkurens Sport1 birtokolja. A Sport Klubnál jelenleg csak az angol FA-kupa, az argentin, a brazil vagy éppen az orosz kupasorozatok jogai vannak, a kupák pedig ugyebár hosszúak, és a meccsek nagy része pedig csak kevés nézőt vonz.
Az RTL Klub egyébként egyszer már megpróbákozott a magyar első osztállyal, de 2004-ben lemondtak a közvetítési jogokról. Információink szerint a meccsek hetente 30 ezer embert vonzanak a helyszíneken, és ez legfeljebb 50 ezer nézőt jelenthet csak akkor is, ha a Ferencváros újból az NBI-ben játszik. Ez pedig legfeljebb 5-600 ezer nézőt hozhat még egy országos adóra is, így nem valószínű, hogy sok meccset közvetítene az RTL Klub, a legtöbb mérkőzés várhatóan a Sport Klubra fog kerülni.
A DigiTv pedig azért próbálkozik az NBI-gyel, mert új sportcsatornát indítana Magyarországon, amihez már nagy felvásárlásba is kezdett: megvette a Bajnokok Ligája jogait a Viasat3-ra rálicitálva (az első választás joga a Tv2-é lett), a Eurosporttól pedig megszerezték a Bundesliga közvetítését.
Kevesebb pénz, de több néző
Az Index információi szerint az RTL Klub valamivel kevesebb, mint félmilliárd forintot adna az NBI jogaiért, míg a DigiTv ajánlata több mint 700 millió forint. A DigiTv külön támogatná a ligában résztvevő klubokat is, információink szerint a bérletet vásárolóknak ingyen előfizetést adnának.
Az RTL Klub ajánlata viszont azért lehet előnyös, mert a csatorna a meccsek egy részét országos adóján sugározná, így több ember látná a meccseket, vagyis várhatóan megnőne a stadion reklámfelületeinek értéke is. Vagyis egyes számítások szerin a klubok végül több pénzhez juthatnának mintha a DigiTv-vel szerződnének. Mások szerint viszont a magyar bajnokság még sokáig nem vonz majd annyi nézőt, hogy a nagy szponzorok is jelentős össegeket költsenek: jelenleg a stadionokban helyi hirdetők, vagy éppen a Szaknévsorok reklámoznak.
Nem lehet megkerülni a Digit
Az RTL Klub előnye még, hogy a meccsek egy része az ingyenesen fogható, országos adón lesz majd látható, a többit pedig a Sport Klub adja majd, amelynek érvényes szerződése van a legnagyobb szolgáltatókkal.
A DigiTv új adója az első időszakban viszont minden bizonnyal csak a cég műholdas- és kábelrendszerén lesz majd fogható, de az biztos, hogy még idén, de legkésőbb jövőre a többi szolgáltató is felveszi majd a kínálatába. Az Bajnokok Ligáját és a német bajnokságot is adó sportcsatornát ugyanis szinte lehetetlen kihagyni, ráadásul a terjesztők eddig is készségesek voltak, ha egymás csatornáiról van szó: a UPC-hez köthető Zone-csoport adói például szintén fent vannak a DigiTv és a T-home kínálatában is.
A két csatorna két különböző oldalról közelítette meg a bajnokságot, a Nemzeti Sport a múlt héten már tényként közölte, hogy az MLSZ szerződést fog kötni a csatornával, de később George F. Hemingway, a profi ad hoc bizottság elnöke cáfolta, hogy már megállapodtak volna. A DigiTv viszont a klubokat puhítja, így egyelőre kérdés, hogy ki nyeri el a közvetítési jogokat.
Annyi biztos, hogy a Duna Televízió évi kilencven millióért megtarthat majd heti egy meccset, mivel információink szerint mind az RTL Klub, mint a DigiTv engedélyezné ezt.