Judit
2 °C
7 °C
Index - In English In English Eng

Eladják a közmédia székházait?

2010.10.29. 13:52
Közös gyártóbázisra telepítenék a négy közmédiát. A székházak eladásán az MSZP szerint Fidesz-közeli vállalkozók kereshetnek, erre utal szerintük, hogy a közmédiák vagyonával gazdálkodó szervezet élére a HírTv egykori vezérigazgatóját nevezték ki.

A Népszava információi szerint már árulják a Magyar Rádió, a Duna Televízió és a Magyar Távirati Iroda székházait, az eladásokból több milliárd forint is befolyhat. A székházak eladásának lehetősége a médiatörvény parlamenti vitájában is felmerült, és a Fidesz nem cáfolta a szocialisták értesüléseit.

A Népszava szerint már a székházak eladásának ötlete is botrányos, főleg, hogy a közmédiák vagyonát kezelő Műsorszolgáltatás Támogató és Vagyonkezelő Alap vezérigazgatójának azt a Fazekas Csabát nevezték ki, aki volt már a HírTv vezérigazgatója is, ráadásul jelenleg is vezérigazgatója a Hung-Ister Zrt-nek, amely korábban az előző Orbán-kormányban Apeh-elnöknek is kinevezett Simicska Lajos tulajdonában volt.

Akár spórolhatnak is

A Népszava szerint a három közmédiát a Magyar Televízió új, óbudai gyártóbázisára telepítenék ki. A köztévé tavaly átadott székháza 55 100 négyzetméter, miközben például az RTL Klub elfér 10 740 négyzetméteren, vagyis vélhetően az MTI, a Magyar Rádió és a Duna Televízió számára is bőven maradna hely. Ráadásul értesüléseink szerint az összevonással együtt ráadásul jelentős létszámleépítést terveznek mind a négy közmédiumnál.

Az MTV gyártóbázisa a Millenniumi Média Kft-n keresztül a Wallishoz köthető Wing Ingatfejlesztő Zrt. tulajdonában van. A cég a tulajdonos és fenntartó Milleniumi Média Kft-ért 7,4 milliárd forintot fizetett be az állami költségvetésbe. Az MTV látszólag a piaci ár körül bérli az épületet, de a havi négyzetméterenként 12,25 eurós ár az Állami Számvevőszék jelentés szerint mégis magas, mivel a bérleti szerződések megkötésekor nem érvényesítették a piaci átlagot meghaladó területi igényből és a biztonságot jelentő állami tulajdonosi háttérből adódó bérlet díjcsökkentő hatását.

A Fidesz már tavaly decemberben feljelentést tett az MTV-székház ügyében. Véleményük szerint a közpénzek hűtlen vagy hanyag kezelésére utal, hogy bár a székházat 20-23 milliárd forintból fel lehetett volna építeni, mégis kilencvenmilliárd forint körüli összeget kap az évek során a tulajdonos bérleti díjként.