Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Kezdetekbe kódolt kudarc?
A tv2 most már nyíltan is az RTL Klub üzletpolitikáját másolja, és ezzel mintegy elismeri az eddigi stratégia teljes kudarcát. A csatorna többségi tulajdonosa, a Scandinavian Broadcasting SA (SBS) 1997-ben a magyar szakmai befektetőktől várta a sikert, ezért bízta tulajdonképpen a műsorkészítés egész folyamatát a csupán 16 százalékos tulajdoni és 26 százalékos szavazati aránnyal rendelkező MTM Kommunikációs Rt.-re. Ugyanekkor az RTL Klub luxemburgi székhelyű többségi tulajdonosa, a CLT Ufa S.A. inkább pénzügyi befektetőket hívott meg az alakuló cégbe, így szerzett 25 százalékos részesedést a televízióban a MATÁV Rt., és mindössze hatszázalékos tulajdont a Raiffeisen Unic Bank Rt. A tv2 - a tulajdonosi szerkezetnek és az SBS üzletpolitikájának megfelelően - a magyar szakmai befektetők elképzelései szerint alakította ki arculatát, míg az RTL Klub műsorstruktúráját külföldről érkezett szakemberek készítették el; Németországban és más közép-európai országokban már bevált receptek alapján.
A régi logó |
Csak a 18-49 éveseké a világ?
|
A tv2 nagy bánatára hamar kiderült, hogy a hirdetők éppen ezt az újdonságokat kereső, fogyasztásra, sőt habzsolásra hajlamos 18 és 49 év közötti korosztályt akarják elérni a reklámokkal, hiába nézte tehát naponta kétmillió ember a Vad angyalt, a hirdetőket nem nagyon vonzották az alacsony vásárlóerővel rendelkező nyugdíjasok tömegei.
A Magyarország vezető televíziója szlogenhez makacsul ragaszkodó tv2-nek az 1999-ben induló Barátok közt adta meg a kegyelemdöfést, ezzel ugyanis kialakult az a zárt műsorstruktúra, ami a délutáni beszélgetős műsortól a bulvárhíradón (Fókusz) és a magyar szappanoperán át az esti filmig vezette az RTL Klubra tévedő nézőket.
Pánikhangulat
A tv2 eközben szinte teljesen felhagyott az eredeti ötletek megvalósításával, vagy ha mégis belefogott egy-egy új műsor készítésébe, azokat a sikertelenségtől megrettenve pár adás után levették a műsorról. Így ért csúfos véget például a Gesztiméter vagy a Boros-Bochkor páros szinte valamennyi próbálkozása. A műsorstruktúra állandó változtatása is sokat ártott a csatorna népszerűségének, hiszen egy-egy sorozat vagy vetélkedő szinte hetente más időpontban jelentkezett, így a nézők sokszor egyszerűen nem találták meg kedvenc programjaikat.
A változások szele
A tavalyi év második félévében a tv2 már a teljes népesség körében is elvesztette addigi vezető szerepét, ezért a műsorpolitikai és gazdasági változások egyre égetőbbé váltak. Új programigazgatót neveztek ki, de a radikális változásokat halogató Laluk Márta sem tudta megszorongatni az RTL Klubot. A gondokat látva a külföldi tulajdonos közvetlen beleszólást kért a csatorna irányításába, ezért a MTM-SBS Rt. igazgatótanácsának tavaly év végi ülésén létrehozták az ügyvezető igazgatói posztot, amit jelenleg David Stogel, az SBS képviselője tölt be. Ez év májusában aztán - valószínűleg szintén az SBS nyomására - leváltották a cég addigi vezérigazgatóját, Tolvaly Ferencet, és vele együtt Laluk Mártát is. Már ekkor tudni lehetett, hogy a tv2 arculatváltásra készül, hiszen a vezérigazgatói posztra az a Kereszty Gábor került, akinek Sváby Andrással közös cége, az Inter@ktív Kft. olyan - Magyarországon újdonságnak számító - műsorokat készített, mint a Bázis, vagy a Pokoli történetek.A csatorna új vezetése hamar megszabadult a nem kifizetődő műsoroktól és sztároktól, így többek közt szerződést bontott a Boros-Bochkor duóval, és beszüntette Friderikusz Sándor Fantasztikus Európájának sugárzását. Az arculatváltás második fázisában a tv2 átalakított műsorstruktúrával, és jó pár nagy befektetést igénylő új műsorral fog jelentkezni szeptembertől. A változtatásokat a többségi tulajdonos jelentős anyagi támogatásával hatják végre, aki a felröppenő pletykákkal ellentétben nem valószínű, hogy meg akar válni a tv2-től, hiszen az a gondok ellenére ebben az évben várhatóan nyereséges lesz.
Új utakon
A tv2 új arca szeptember elsején, fél hétkor lesz először látható. Az Index információi szerint az új tv2 színvilágát az ezüst és a bordó uralja majd; a "csigalogó" helyére ennek megfelelően egy sötétvörös kettes kerül, ezüst zárójelek között. Az úgynevezett station ID-k (a műsorok közötti vizuális azonosító szignálok) Jancsó Zoltán munkái. A tv2 újrapozícionálásán és az új arculat marketingjén egyébként Erdélyi Zsolt (Superman) dolgozik, aki jelenleg a Mono Consulting vezetője.
Stahl Judit |