Peter A. Gloor svájci kutatóról írtunk már 7 éve, a tudós szakterülete a webes kollektívák működése, azon belül is az úgynevezett kreatív rajok. Ezek működése kívülről kaotikusnak tűnhet, viszont a raj egy-egy tagja tudja, mi a dolga a rajban, így a közösség működik – jó példa erre egy hangyaboly. Az ilyen közösségek viselkedéséből pedig jósolni is lehet, és 2007-ben Gloor és kollégái az MIT Sloan School of Management intézetében ezt az akkori Oscar-díjakkal bizonyították. Az IMDB fórumozóinak hozzászólásait vizsgálva megjósolták előbb azt, hogy A tégla című Scorsese-filmet felölik majd Legjobb film kategóriájában, aztán azt is, hogy a film meg is nyeri ezt a kategóriát.
Gloor szerint az online fórumok sokkal inkább szakértőnek tekinthetők, mint a magukat szakértőnek nevező filmes újságírók és egyéb kenyérpusztítók – ez utóbbiak ugyanis igyekeznek nagyot mondani, szeretnek sarkítani, sokszor fekete-fehérben látják a dolgokat. „Nem azt akarják, hogy igazuk legyen, hanem azt, hogy olvassák őket” – fogalmazott a kutató a Vanity Fairnek. Az IMDB-n sokszor álnéven észt osztó fórumozóknak más a motivációjuk. Gloor és kollégái megfigyelték, kik a leggyakoribb hozzászólók, és e sorrend alapján súlyozták a kommenteket, illetve azok tartalmát – nagyjából ahhoz hasonlóan, ahogy a Google ad page rankot a weboldalaknak. Így kapták a meglepően pontos eredményt.
Sajnos azóta Gloor nem nézett bele a kristálygömbjébe, mert a 2007-es Oscart igazából csak a módszere finomítására, kalibrálására használta. A módszer egyébként is időigényes, nagyjából négy hétbe telne kiokoskodni az Oscar-jóslatot, erre pedig Gloornak nincs ideje – a kutatásait mostanában tőzsdei folyamatok megjósolásában kamatoztatja (valószínűleg ez jobban fizet).
A hangja kellemes, ez ilyen bariton mindig bejön az embereknek, de a szöveg egyelőre nagyon lapos. Az meg milyen már, hogy nincs montázs, csak felsorolja a filmeket, és elenged egy Rihanna - Chris Brown poént.
Ami azt jelenti, hogy kénytelen kicsit visszafogni a Family Guy-ból ismert humorát, de azért Billy Crystal óta ő az első igazán vicces műsorvezető.
És vajon csapkodja a térdét a röhögéstől? Kurvázó-kokainozó kismackót akarok!
Szörnyű, amit csinálsz, Seth, mondja, és ez most már tényleg vicces.
Az amerikai sajtóban volt egy kis purparlé amiatt, hogy a Djangoban sok n-betűs szó volt, erre reagálva MacFarlane annyit mondott, hogy ő úgy tudja, a forgatókönyv egyik alapja Mel Gibson üzenetrögzítője volt.
Várható volt, hogy lesz valami ilyesmi: Seth MacFarlane felsorolja az összes olyan színésznőt, akinek láttuk már a mellét a vásznon. Jennifer Lawrence-t is említi, akinek még nem láttuk.
Hehe, ez az időutazós, Régen minden jobb volt-téma végre vicces!
MacFarlane férfikórussal éppen arról dalol, hogy melyik filmben kinek lehet látni a mellét. Bármelyik Family Guy-epizódban el tudom ezt képzelni.
Így a büdös életbe' nem tartják a menetrendet.
A sok csöcsös poén mellett azért arra is van ideje a műsorvezetőnek, hogy beszóljon az akadémiának, amiért nem jelölték Ben Afflecket a legjobb rendezőnek járó díjra az Argoért. Nehéz nem egyetérteni vel.
Ha így folytatják, reggel nyolckor is itt ülünk. Harry Potter point úgy néz ki, mint egy fejlődésben visszamaradt hatodikos.
Az akadémia 1950-ben bevédte magát az ellen hogy esetleg később lecsúszott színészek eladják a díjaikat. Minden díjazottnak alá kell írnia egy papírt, hogy ha el akarja adni a szobrot, először az akadémiának kell felajánlani, egydolláros vételáron. Ez nem jelenti azt, hogy az 1950 előtti Oscar-díjak nem bukkannak fel aukciókon. Spielberg például 1,1 millió dollárt költött arra, hogy Clark Gable és Bette Davis szobrait megvegye. Ami nagyjából olyan, mint Gorcsev Iván kártyán nyert Nobel-díja.
Sally Fieldnek udvarol MacFarlane és közben beszól egyet, hogy úgyis Hathaway nyeri a női legjobb mellékszereplő karegóriát, szóval inkább menjenek inni meg bulizni.
Pedig sajnos MacFarlane részben erre fűzte fel az estét.
Seth MacFarlane épp énekel és táncol:
Legjobb férfi mellékszereplő:
Alan Arkin (Az Argo-akció),
Robert De Niro (Napos oldal),
Philip Seymour Hoffman (The Master),
Tommy Lee Jones (Lincoln),
Christoph Waltz (Django elszabadul)
Megmondtuk.
És mivel leuramozza őket, nagy tapsot kap. Remeg a hangja, simán meghatódott, köszöni a többi szereplőnek, és majdnem elsírja magát.
Nagyon régóta nem láttunk ilyen őszinte köszönőbeszédet.
Jack napszemüvegben ül az első sorban, MERT MEGTEHETI BASZKI.
És berakni Christopher Waltzot mindegyikbe mellékszereplőnek, garantált az Oscar!
Tommy Lee Jonesnak és Philip Seymour Hoffmannak drukkoltam, de sejtettem, hogy Waltz kapja majd. Waltz vicces és hálás szerepet kapott remek dialógusokkal, Hoffmannak és Jonesnak szerintem jóval nehezebb dolga volt. Azért örülök ennek is, Waltz a hátán vitte el a Django elszabadult.
Legjobb animációs rövidfilm:
De vajon Tarantino is szerez egy újabbat a forgatókönyvért a Ponyvaregény mellé? A blaxploitation westernt ezen kívül legjobb operatőr, hangvágás és film kategóriákban is jelölték. Eddig 5/1 az aránya.
A nő nagyon vicces, de ezzel a hajjal úgy néz ki, mint szegény Elizabeth Taylor az utolsó utáni elvonó előtt.
Mert a Paperman nyert. Nem tudjuk mennyire számít meglepetésnek, a kategóriának megfelelően az első jelölése és győzelme a rendezőnek.
Legjobb animációs film: Merida, a bátor, Frankenweenie, ParaNorman, Kalózok! A kétballábas banda, Rontó Ralph
Szerintem Tim Burton szomorkás meséje, a Frankenweenie fog győzni, mert a Pixar Meridája nyomokban sem tartalmazza az Oscar-díjas Szörny Rt., Nemo, Fel, humorát, a Disney saját fejlesztésű Rontó Ralph-ja pedig a Pixar nélkül is szép lett, de a videojátékos téma még mindig túl geek ahhoz, hogy Oscart érdemeljen.
Hohó, emberek, jól állunk a fogadásban, és persze a nem hivatalos tippversenyben is, eddig kettőt már eltaláltunk, a harmadikra meg nem tippeltünk, mert nem értünk az animációs rövidfilmekhez (sem).
A Rontó Ralphnak szurkoltam, és azt tippeltem, hogy a Merida, a bátor fogja nyerni a díjat. Bejött, az animációs film érzésem szerint nagyrészt technikai díj, és a Merida ebben a tekintetben bizony erős volt. Másban nem, a Ralph sokkal szórakoztatóbb film.
Gyalázat, hogy egy olyan gyenge mese, mint a Brave ugyanolyan díjat kaphatott, mint a Némó és a Szörny Rt...