Ez lehetett volna az utóbbi tíz év legjobb Biffy Clyro-lemeze
Mármint a hétfőn kiadott Similarities, amit az általunk szintén kedvelt, de jóval kevésbé kísérletező tavalyi Opposites B-oldalas felvételeiből raktak össze, illetve egy teljesen új szám is van rajta, a Children's Limbs. Ez termelékenységi rekordnak sem utolsó: a tavaly kiadott duplalemezen összesen 25 szám volt, ezen 16, így a rajongók 41 új számot kaptak másfél év alatt. Igaz, előtte négy évig nem jött ki új lemez, csak egy a mostanihoz hasonló B-oldalas válogatás, a Lonely Revolutions.
A Similarities mindent tud, amit a skót rocktrióban szeretni lehet: tele van infantilis hangzású, ide-oda kapkodó, páratlan ütemű gitártémákkal, illetve súlyos, monumentális refrénekkel. Ami üdítő ezekben a számokban, az az, hogy megközelítik az első három lemez könnyedségét, és hiányzik belőlük az a dráma, ami az utóbbi három lemezen néha már fárasztóvá vált.
Bennük van viszont az a kísérletezési kedv, amit a legutóbbi stúdiólemezen már csak a Little Hospitalsben és az A Girl and His Catben fedeztünk fel. Másfélszeri hallgatás után még csak a befogadás első lépcsőjénél tartok, de ez alapján ezeket emelném ki a lemezről:
- a Thundermonster széteffektezett bridge-jét 2:18-nál
- a Milky a Biffytől szokatlan countrys/southern rockos hangulatú intróját és a slidegyűrűs részeit
- a City of Dreadful Night és a Wooden Souvenir punkos dühét, és előbbi zseniális, instrumentális refréntémáját
- azt, hogy a Sorry and Thanks és a Children's Limbs is úgy indul, mintha csak vicc lenne az egész, de a Feverish oktávozgatós basszustémáját is nehéz komolyan venni
Régi ismerősök: az Euphoria elején ugyanaz a szinti van, mint a Girl and His Catben, de utóbbi szám összetettebb, ez esetben jobban jártunk, hogy az került fel a lemezre. +1: a Watch elejének ének- és gitártémájáról nem tud nem eszünkbe jutni a Red Hot Chili Peppers Hard to Concentrate című száma.
A teljes lemezt például Spotifyon lehet meghallgatni.