Nem tudták kezelni az aposztrófot, buktak 635 millió dollárt
A világ egyik legnagyobb pizzakiszállító cége óriásit bukott egy apró fejlesztési bakin: Franciaországban próbálták ki új online rendelőfelületüket, azonban a rendszernek volt egy kis hibája: nem ismerte fel az aposztrófokat, amelyek pedig rengeteg francia utca nevében előfordulnak.
Így amikor a vásárlók olyan címekre próbáltak pizzát rendelni, mint a Rue de l'Université, a Ruede la Goutte d'Or, vagy a több ezer másik aposztrófot tartalmazó cím, a rendszer egyszerűen nem ismerte fel a nevet, és nem tudta feldolgozni a rendelést.
Hamarosan a Domino legnagyobb külföldi licenszpartnere, az ausztráliai Domino's Pizza Enterprises be is jelentette, mi lett ennek az eredménye: részvényeik 19 százalékot estek, ezzel a cég értéke 635 millió dollárt (164 milliárd forintot) zuhant.
Az informatikai hiba egyébként hasonló volt, mint ami nemrégiben a BKK Bubi rendszerével történt. Az ‘ karaktert ugyanis sok programozói nyelv úgynevezett escape-ként használja, ezzel lehet jelölni, ha vége van egy adatbázisban tárolt szövegnek. Ezért ha szövegen belül akarunk aposztrófot használni, annak kezelését külön kell jelölni: ha ez nem történik meg, akkor a kódot fel lehet használni károkozó programok futtatására, mint ahogy az a Bubival történt, és mint most kiderült, komoly pénzeket is lehet bukni vele.
A Domino vezérigazgatója nyilatkozatában kifejezte, sajnálja, hogy a rendszert “nem optimalizálták francia címekre.”
¯\_(ツ)_/¯
(Forbes)